"شانه کردن" موی سر چه فوایدی دارد؟

9:39 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۸۹۳۵
دستیار تخصصی طب ایرانی گفت: شانه کردن موی سر و استفاده از گهواره می‌تواند در ایجاد آرامش و دفع ماده زائد که ایجاد سردرد کرده, مفید باشد. ‏
فایده به گزارش گروه فضای مجازی ، علی‌محمد مداحیان درباره نقش ورزش در کاهش بروز سردرد اظهار کرد: در فرد مبتلا به سردرد، استراحت و عدم انجام ورزش‌های سخت در درجه اول اهمیت است مگر آنکه فرد، قبلا به فعالیت و ورزش خاصی عادت داشته که در این صورت می‌تواند آن را ادامه دهد.

وی افزود: مالش دست و پا‌ها به آرامی و به شکلی که برای بیمار آرامش‌بخش باشد به رفع سردرد کمک می‌کند البته بهتر است این مالش به آرامی و از بالا به پایین صورت گیرد؛ در افراد مبتلا به سردرد پاشویه دست و پا‌ها با آب ولرم، بستن دست و پا با پارچه نرم و دلک دست و پا نیز می‌تواند جایگزین خوبی برای ورزش باشد.

مداحیان عنوان کرد: مالیدن اعصاب و عضلات گردن نیز در رفع سر درد بسیار نافع است همچنین شانه کردن موی سر و استفاده از گهواره، می‌تواند در ایجاد آرامش و دفع ماده زائد که ایجاد سردرد کرده، مفید باشد. ‏

وی اذعان کرد: پیاده‌روی روزانه یا دوچرخه‌سواری معتدل همراه با نرمش‌های گردنی نیز به رفع سردرد کمک می‌کند همچنین این افراد از افعال و کار‌های بدنی سخت و ناگهانی مثل برداشتن بار سنگین پرهیز کنند.

این دستیار تخصصی طب ایرانی یادآور شد: برای پیشگیری از بروز سردرد از وضعیت‌های نامناسب سر و گردن مخصوصاً حین مطالعه یا کار با رایانه پرهیز کنند.

منبع: تسنیم
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

برچسب ها: طب ایرانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *