تعطیلات مدرسه از ۱۵ آذر شروع نمی‌شود

19:30 - 30 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۶۵۱
مدیر کل سابق امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش به طرح تعطیلی زمستانه اشاره کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی تعطیلات مدرسه از ۱۵ آذر شروع نمی‌شود، چون نیم سال تحصیلی اول تمام نشده است.

تعطیلات مدرسه از ۱۵ آذر شروع نمی‌شودبه گزارش گروه جامعه ،حسن فرازنده خالدی  با تاکید بر اینکه باید مسائلی که باعث ارائه طرح تعطیلی زمستانی دانش آموزان شده است، مورد بررسی قرار دهیم، گفت؛ اگر ملاک را آلودگی هوا قرار دهیم، تعطیل کردن مدارس کار تاثیرگذاری نخواهد بود.

وی تصریح کرد: نباید فقط آلودگی هوا به عنوان دلیل تعطیلی مدارس در زمستان در نظر گرفته شود، زیرا فقط در تهران و برخی دیگر از شهر‌ها این موضوع صدق می‌کند و در دیگر شهر‌ها دلیلی برای تعطیل کردن مدارس وجود ندارد.

وی در عین حال بیان کرد: از سال‌ها پیش معتقد بودم که باید در بین دو نیمه سال تحصیلی، فرصتی برای ارتقاء سلامت روانی دانش آموزان و معلمان فراهم کنیم، زیرا هرچه زمان بیشتر می‌شود، میزان دریافت مطالب کاهش پیدا می‌کند.

مدیر کل سابق امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۱۳ حدود ۱۴ مرتبه موضوع تعطیلات زمستانی مدارس مطرح شده است در حالیکه آن زمان‌ها در تهران آلودگی نداشتیم بلکه موضوع، ترمیم تمام جنبه‌های مورد نیاز برای دریافت علم و هم فعالیت‌های آموزش و پرورشی است. بسیاری از این کاستی‌هایی که داریم به دلیل تنبل بودن آموزش و پرورش است و یکی از راه‌های برون رفت این است که فرصتی برای ریکاوری در میان ترم به معلمان و دانش آموزان بدهیم.

وی در ادامه به کشور‌های اطراف ایران اشاره کرد و عنوان کرد: این کشور‌ها تعطیلات از ده روز تا ۲۰ روز بین دو نیمه سال تحصیلی دارند. این موضوع برای اغلب کشور‌ها نیز صدق می‌کند، زیرا به طور قطع کارشناس‌ها به این نتیجه رسیدند که این مسئله یک نیاز است.

فرازنده خالدی از مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در مورد حضور دانش آموزان در مدرسه گفت و اظهار داشت: بر اساس این مصوبه دانش آموزان باید ۱۸۵ روز در مدرسه حضور داشته باشند. در سال تحصیلی جاری به دلیل تعطیلات مختلف، دانش آموزان ۱۷۴ روز در مدرسه حضور دارند. باید دلیل اصلی تعطیلات بین دو نیمه را در یک کارگروه تخصصی بررسی کنیم.

مدیر کل سابق امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش به طرح تعطیلی زمستانه اشاره کرد و عنوان داشت: تحت هیچ شرایطی تعطیلات مدرسه از ۱۵ آذر شروع نمی‌شود، چون نیم سال تحصیلی اول تمام نشده است. در صورت تایید این طرح، تعطیلات باید بعد از پایان یافتن نیمه اول سال تحصیلی شروع شود و حداقل در پایان آذر ماه شاهد آغاز تعطیلات خواهیم بود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *