پاییز امسال ۶۰ مورد بازرسی در استان یزد انجام شد

21:30 - 30 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۶۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دبیر هیئت حقوق شهروندی دادگستری استان یزد گفت: در فصل پاییز امسال ۶۰ مورد بازرسی از مراجع قضایی، انتظامی، زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در سطح استان یزد صورت گرفت.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، محمدحسین بهشتیان دبیر هیئت حقوق شهروندی دادگستری استان یزد در نشست با اعضای هیئت حقوق شهروندی، در سه ماه سوم سال جاری ۶۰ مورد بازرسی از مراجع قضایی، انتظامی، زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در سطح استان یزد صورت گرفت.

دبیر هیئت حقوق شهروندی دادگستری استان یزد گفت: افزود: در سه ماه سوم سال جاری ۲ مورد شکایت از نقض حقوق شهروندی نیز به دبیرخانه این هیئت واصل شد که هیئت نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری با بررسی گزارش‌های واصله برای رفع نقض و اصلاح روش و فرایند‌ها دستور مقتضی صادر کرد.

وی گفت: از مجموع بازرسی‌های صورت گرفته ۴۲ مورد از محاکم قضایی بوده، ۴ مورد از زندان‌ها و ۱۴ مورد از بازرسی‌های انجام شده نیز از مراجع انتظامی و ضابطین صورت گرفته است.

این مقام قضایی با بیان این نکته که در بازرسی‌های صورت گرفته موردی ناشی از نقض حقوق شهروندی مشاهده نشد، ابراز داشت: ۲ مورد تذکر به کارکنان اداری، یک مورد تذکر به کارکنان قضایی و سه مورد پیشنهاد تشویق ماحصل این بازدید‌ها بوده است.

بهشتیان افزود: در بازه زمانی مهر، آبان و آذر سال جاری ۸ دوره آموزش حقوق شهروندی نیز برگزار گردید که نقش به سزایی در حفظ و صیانت از حقوق شهروندی آحاد جامعه دارد.

شایان ذکر است جلسه هیئت نظارت و بازرسی بر حقوق شهروندی استان یزد این هفته به صورت فوق العاده با حضور رشادتی، عضو حوزه ریاست حقوق شهروندی، ولی خانی، دادیار دادسرای انتظامی تهران و مومنی، کارشناس حقوق شهروندی مرکز تشکیل گردید و پس از جلسه نیز بازدید‌هایی به صورت سرزده از حوزه‌های قضایی اشکذر، تفت، مهریز و پاسگاه شهید مدنی و کلانتری ۱۷ یزد (رحمت آباد) و حوزه‌های مربوطه از کلانتری‌های مرکزی و چندین مرکز قضایی، انتظامی و زندان و تحت نظر گاه دیگر انجام شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *