رجیستری گوشی های آسیایی !

11:15 - 30 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۶۰۳
مدلهای جدید مشمول طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه توسط مرکز اطلاع‌رسانی این طرح اعلام شدند.
رجیستری گوشی های آسیایی !به گزارش گروه فضای مجازی ، متولی اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «یکی از سه برند پرطرفدار سامسونگ، ال‌جی و هواوی به زودی مشمول طرح رجیستری خواهد شد.»

این در حالی است که پیش از این رجیستری گوشی‌های تلفن همراه به سراغ برند‌های آمریکایی رفته بود و محصولات سیم‌کارت خور "اپل"، "گوگل پیکسل"، "بلک‌بری" و "موتورولا" مشمول اعمال مقررات این طرح ملی قرار گرفتند.

پیش از این حمیدرضا دهقانی‌نیا؛ مدیر کل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست خبری عنوان کرده بود که متولیان اجرای این طرح ملی در نظر دارند تا کلیه برند‌های موجود در بازار موبایل کشور را تا پایان سال جاری تحت مقررات اجرایی رجیستری در آورند.

به گزارش تسنیم، با توجه به اینکه به‌زودی یکی از سه برند پرطرفدار سامسونگ، ال‌جی و هواوی مشمول طرح رجیستری خواهد شد، رعایت نکات زیر الزامی است:

• فاصله بین زمان اعلام برند تا زمان مشمول شدن ممکن است کوتاه باشد؛ لذا به فروشندگان تلفن همراه توصیه می‌شود برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی، در مدت زمان باقیمانده تا اعلام برند (یا برندهای) مشمول، از خرید تلفن‌های همراه غیرقانونی خودداری کرده و کالای موردنیاز خود را حتماً از واردکننده‌های قانونی با گارانتی معتبر خریداری کنند.

• در ماه‌های گذشته مشاهده شده است که برخی افراد در روز‌های منتهی به زمان مشمول شدن یک برند، با قراردادن سیم‌کارت در چندین دستگاه تلفن همراه، اقدام به فعالسازی آن‌ها کرده‌اند که تمامی این موارد توسط سامانه رجیستری به گفته متولیان آن رؤیت و ثبت شده است در صورتیکه استفاده از این روش برای فعالسازی تلفن همراه به‌طور گسترده و سازمان‌دهی شده باشد، قابل پیگیری است.

• درصورتیکه دارای تلفن همراه با یکی از برند‌های مذکور هستید و تلفن همراه شما به هر دلیلی در چند ماه گذشته خاموش بوده است، لازم است تا قبل از زمان آغاز طرح، تلفن همراه خود را با قراردادن سیم‌کارت درون آن روشن کرده و حتی‌المقدور با آن تماس بگیرید یا پیامکی ارسال کنید.

• در صورتیکه تلفن همراه دارای دو یا چند سیم‌کارت است، بایستی با قرار دادن سیم‌کارت درون همه شکاف‌ها (Slot) نسبت به فعالسازی تلفن همراه خود اقدام کنید؛ برای انجام این فرآیند، محدودیتی در استفاده از یک یا چند سیم‌کارت وجود ندارد؛ لذا می‌توان با قرار دادن یک سیم‌کارت در تمام شکافها، گوشی تلفن همراه خود را فعال کرد.

منبع:تسنیم
 
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *