هیجان در دومین روز از جشنواره تئاتر فجر/استقبال مخاطبان از نمایش مفیستو+عکس

20:30 - 30 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۵۸۷
سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دومین روز خود را با دو نمایش "منزل به منزل" و "ریموت تهران" آغاز کرد و برخلاف انتظارات با نظم خاصی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر دومین روز خود را با دو نمایش "منزل به منزل" و "ریموت تهران" آغاز کرد و برخلاف انتظارات با نظم خاصی به کار خود پایان داد.

منزل به منزل در باغ کتاب دومین اجرای خود را می‌گذراند و ریموت تهران محصول کمپانی "ریمینی پروتکل" از کشور آلمان، به عنوان یک نمایش (پرفورمنس‌آرت) محیطی در مسیر پارک شفق به چهارراه ولیعصر ساعت ۱۰ صبح نخستین اجرای خود را پشت سر گذاشت.

نمایش "سندروم پای بیقرار" به کارگردانی عبدالله برجسته از مشهد ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر اجرا شد.

سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

"تاریکی" به کارگردانی رامین اکبری ساعت ۱۶ و ۱۸:۳۰ در تالار سایه و "رولور"» به کارگردانی پوریا کاکاوند ساعت ۱۶:۳۰ و ۱۹ در تالار قشقایی این مجموعه تئاتری اجرا شدند.

"تنهایی پر هیاهو" تولید مشترک ایران و فرانسه به کارگردانی افشین غفاریان ساعت ۱۸ و ۲۱ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر و نمایش "اگه بمیری" به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد ساعت ۱۷ و ۲۰ در سالن ناظرزاده کرمانی این تماشاخانه روی صحنه رفتند.

"مفیستو" مسعود دلخواه که روز گذشته نیز با استقبال مخاطبان جشنواره مواجه شد، نیز رأس ساعت ۱۶ در تالار مولوی میزبان مخاطبان بود. "ماراساد" به کارگردانی ایمان اسکندری هم دومین اجرای خود را ساعت ۲۰ در تالار حافظ به انجام می‌رساند.

سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

رزیدنسی

پروژه رزیدنسی سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، با سه گزارش-اجرا پایان یافت. "رزیدنسی بینارشته‌ای" با موضوع بحران آب ساعت ۱۱ در تئاتر آفتاب اجرا شد. ادوارد سورس معمار و کارشناس آب از فرانسه، الیویر کلر کارگردان از سوئیس، استوارت دنیسون دراماتورژ و کارشناس بینافرهنگی از انگلیس، دیمین سروانتس کارگردان از مکزیک، لیدا بنکدار نمایشنامه نویس از ایران و بردیا دهقانی طراح صحنه از ایران گروه این رزیدنسی را تشکیل می‌دهند.

همچنین رزیدنسی "طراحی حرکت معاصر" با موضوع مرز‌های نامرئی بین فضا‌های عمومی و خصوصی ساعت ۱۵ در تئاتر آفتاب برگزار شد.

بخش به علاوه فجر

نمایش‌های "طرب نامه شهر خیال" از کیوان نخعی ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه ارغنون، "تمام زنان اجنه شیخ محمود" از آرش سنجابی ساعت ۲۱ در تماشاخانه ارغنون، "ستاره شناس" مسعود صالحی ساعت ۱۹ در تماشاخانه سه نقطه، "سنزا به ایتالیایی" ماندانا جباری ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه سه نقطه، "بلافیگورا" سروش طاهری ساعت ۱۸ در تماشاخانه شانو، "دور از دسترس اطفال نگهداری شود" علیرضا مهران ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه شانو، "کاش خوابت را ندیده بودم" احمد مطوری ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه فانوس، "یک خاکستری کم رنگ"، "صدای پا" به کارگردانی شاهین چگینی و "آن هنگام و کوارتت ۱+۲" ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه مشایخی و "حکایتی ناتمام برای دخترم مده آ" از سمیه سلیمی ساعت ۱۶ و ۱۸ در تماشاخانه همای سعادت اجرا شدند.

سی‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

نمایش‌های خارج از صحنه

نمایش محیطی "شهر‌های نامرئی" تولید کمپانی ایتالیایی «پاتلچ» از امروز تا ۲ بهمن در باغ موزه قصر ساعت ۲۱ میزبان مخاطبان بود. این نمایش از سال ۱۹۹۱ در بسیاری از شهر‌های جهان اجرا شده است.

"تندیسی برای شهر" مختار محمدی از مریوان، ساعت ۱۲:۳۰ در مترو میدان ولیعصر و ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه تئاترشهر اجرا شد. "سلبریتی‌های گمنام" از بوشهر به کارگردانی سپیده حجامی ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه خانه هنرمندان و ساعت ۱۹ در محوطه تئاترشهر اجرا شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *