علل بی‌اختیاری ادرار چیست؟

10:48 - 30 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۵۸۴
رئیس انجمن نورویورولوژی ایران گفت: مثانه نوروژنیک یا عصبی، اختلالی است که به صورت مادرزادی یا اکتسابی نمایانگر شده و فرد دچار اختلال عملکرد مثانه می‌شود.
علل بی‌اختیاری ادرار چیست؟به گزارش گروه فضای مجازی ، مهری مهراد جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری،اظهار کرد: توانمندی پزشکان ایران در حوزه اورولوژی در زمینه تربیت نیرو و انتقال علم روز جایگاه خوبی دارد که می‌توانیم شاهد ثمرات آن در ارتقای سلامت و کاهش عوارض بیماری‌های کلیوی در کشور باشیم.

وی افزود: مشکلات ادراری یکی از معضلات میانسالی است که باید در بحث مراجعه زود هنگام این گروه از هموطنان، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی خوبی داشته باشیم.

مهراد در ادامه افزود:‌ در سنین بالا با پیدایش بیماری‌هایی نظیر دیابت، ام اس، پارکینسون، دیسک کمری و سایر اختلالات ستون فقرات بسیاری از افراد درگیر بیماری مثانه نوروژنیک می‌شوند که باید روی این موضوع نیز بحث و بررسی لازم به منظور ارتقای سلامت انجام شود.

وی در ادامه شب ادراری را یکی از اختلالات شایع دستگاه‌ ادراری و به ویژه مثانه عنوان کرد و افزود:‌ خیلی از افراد از اختلالات عصبی، عضلانی خود اطلاع ندارند که با توجه به شیوع بالای آن باید مراجعه و مداخله به هنگام آن را به هموطنان توصیه کنیم.

وی افزود: مثانه نوروژنیک یا عصبی، اختلالی است که به صورت مادرزادی یا اکتسابی نمایانگر می‌شود و فرد دچار اختلال عملکرد مثانه، بی‌اختیاری ادرار و دیگر مشکلات ادراری می‌شود.

وی مشکلات مادر زادی، عفونت‌های ادراری، عفونت کلیه، مثانه و آبسه کلیوی را از دیگر عوامل ایجاد این عارضه دانست و افزود: مبتلایان به این عارضه باید هر چه زودتر به متخصصان کلیه و مجاری ادراری مراجعه کنند تا در سال‌های آتی زندگی درگیر عوارض متعدد و هزینه‌‌های بالای درمان نشوند.

مهراد افزود: کودکانی که با اختلال در تکامل ستون فقرات به دنیا می‌آیند با عارضه مثانه عصبی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند که بی‌اختیاری ادرار و عوارض دیگر برخی از مشکلات این گروه‌هاست که والدین باید در اسرع وقت معاینات متخصص اورولوژی را برای حفاظت از کودک از بیماری‌های دیگر کلیوی اولویت بدانند.

وی گفت:‌ خوشبختانه انجمن نورویورولوژی ایران شاخه‌ای از انجمن‌های نورویورولوژی‌ جهان است و اطلاعات به روز در این انجمن در میان متخصصان رد و بدل می‌شود و حضور محققان برتر جهانی و تبادل اطلاعات با این گروه‌ها به نفع مردمان جامعه و به خصوص بیماران دیابتی و بیماران کلیوی است.

وی در پایان مداخله و مراجعه زود هنگام در صورت مواجه با مشکلات ادراری را بخش مهمی از دور ماندن از عوارض کلیوی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با درمان‌های نوین در حوزه اورولوژی و توانمندی محققان کشور در سال‌های آتی شاهد کاهش آمار بیماری‌های کلیوی، کاهش آلام و رنج خانواده‌ها ، ارتقا اقتصاد سلامت و گردشگری سلامت در جامعه باشیم .
 
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *