حمله نظامی ترکیه به سوریه به‌زودی آغاز می‌شود

12:55 - 29 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۳۸۷
وزیر دفاع ترکیه روز جمعه با بیان اینکه حمله نظامی ترکیه به منطقه عفرین ترکیه حتمی است مدعی شده آنکارا هیچ گزینه‌ای جز نابودی همه عناصر تروریستی در شمال سوریه را ندارد.

حمله نظامی ترکیه به سوریه به‌زودی آغاز می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزیر دفاع ترکیه از حمله نظامی قریب‌الوقوع این کشور به شمال سوریه خبر داد.

«نورالدین جانیکلی» وزیر دفاع ترکیه روز جمعه با بیان اینکه حمله نظامی ترکیه به منطقه عفرین سوریه حتمی است مدعی شده آنکارا هیچ گزینه‌ای جز نابودی همه عناصر تروریستی در شمال سوریه را ندارد.

وی همچنین افزود در خصوص عملیات عفرین تماس‌ها با روسیه همچنان ادامه دارد.

 ترکیه در حالی از آغاز عملیات نظامی علیه نیروهای کُرد سوریه در منطقه عفرین سخن می‌گوید که وزارت خارجه آمریکا پیش از این نسبت به این حمله نظامی هشدار داده بود.

پشتیبانی آمریکا از کُردهای سوریه و تجهیز آنها به سلاحهای پیشرفته دلیل اصلی تنش واشنگتن و آنکار در منطقه است؛ اخیرا دولت آمریکا از تصمیم خود برای تشکیل نیروی نظامی 30 هزار نفره در مرزهای شمالی سوریه خبر داده بود که موجب خشم آنکارا شده‌است.

«هیثرنوئرت» سخنگوی وزات خارجه آمریکا با هشداراینکه ترکیه نباید هیچ اقدام نظامی علیه نیروهای کُرد در شمال سوریه انجام دهند افزود: ما نمی‌خواهیم که مقامات ترکیه درگیر خشونت شوند، و از آنها می‌خواهیم تمرکز خود را بر مبارزه با داعش قرار دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *