هوای سالم تهران در روز هوای پاک

12:25 - 29 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۳۸۰
همزمان با روز هوای پاک، شاخص هوای تهران سالم است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، 29 دی ماه روز هوای پاک است. امروز هوای تهران با توجه به بارش های هفته گذشته شرایط بهتری دارد. شاخص های کنترل کیفیت هوای تهران در 24 گذشته به طور میانگین عدد 100 را نشان می دهد. 

در حال حاضر شاخص برخط عدد 73 را نشان می دهد و هوای تهران در وضعیت سالم قرار گرفته است. با این وجود شاخص برخی ایستگاه ها هم اکنون ناسالم است.

هوای سالم تهران در روز هوای پاک

گفتنی است که در دنیا به منظور جلب توجه مردم به موضوعات مربوط به حفظ محیط زیست و تامین زندگی سالم در راستای نیل به اهداف توسعه پایدار، روز‌های نمادین خاصی مرتبط با حفظ محیط زیست تعیین می‌گردد که از جمله آن‌ها روز جهانی محیط زیست، روز زمین پاک، روز هوای پاک و ... می‌باشد. روز هوای پاک در دنیا تحت عناوین مختلف از جمله روز بدون خودرو، روز بدون دود و ... در کشور‌های مختلف نامگذاری شده و اقدامات خاصی در این روز جهت تنویر افکار عمومی صورت گرفته است. در ایران نیز بحران آلودگی هوا در تهران و شش شهر آلوده آن شامل تبریز، مشهد، اراک، اصفهان، شیراز و اهواز، مسئولین ستاد اجرایی کاهش آلودگی هوا را بر این داشت تا به منظور ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه، از سال ۱۳۷۴ روز ۲۹ دی ماه را به عنوان روز ملی هوای پاک اعلام می‌شود. گفتنی است قدمت روز هوای پاک در ایران از کشور‌های فرانسه و ایتالیا بیشتر است. هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه بوده است و از آنجا که کلید اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است این روز می‌تواند عامل مهمی در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین بخشی باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *