درخت چنار کهن‌سال روستای انار در مشگین‌شهر به ثبت‌ملی می‌رسد

15:27 - 28 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۲۴۹
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر گفت:«درخت چنار حدودا ۸۰۰-۱۰۰۰ ساله روستای انار از توابع شهرستان مشگین‌شهر به ثبت‌ملی می‌رسد.
 

به گزارش گروه جامعه ، گفت: پس از آزاد سازی حریم درخت کهن‌سال انار با همکاری بخشداری و دهیاری این اثر ارزشمند به ثبت ملی می‌رسد.

وی افزود: همچنین به‌منظور سامان‌دهی شهریری اثر باستانی مشگین‌شهر اعتبار مرمت اختصاص یافته و پوشش حفاظتی نیز اجرا می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر ادامه داد: حفاظت از آثار تاریخی تنها وظیفه میراث‌فرهنگی نیست و انتظار می‌رود با توجه به گستره و تنوع آثار شهروندان نیز مشارکت کنند.»

به گفته جعفری به‌منظور جلب مشارکت شهروندان، انجمن‌های میراث‌فرهنگی نقش کلیدی دارند و می‌توانند در مسیر تقویت و تحکیم هویت فرهنگی و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی ادارات میراث‌فرهنگی را یاری کنند. 

وی متذکر شد: انجمن‌های میراث‌فرهنگی در واقع امکانات و ظرفیت‌هایی هستند که از نیرو‌های مردمی و علاقه‌مندان میراث‌فرهنگی تشکیل می‌شوند که به‌صورت یک شبکه گسترده آموزش‌های لازم را در خصوص حفاظت از آثار تاریخی می‌ینند و با همکاری آن‌ها میراث گران‌بهای این مرز و بوم حفظ و حراست می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *