پیست‌های اسکی پرطرفدار ایران را بشناسید+ تصاویر

14:15 - 28 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۲۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
با شروع فصل زمستان و بارش برف، پیست‌های اسکی یکی از شوغ‌ترین مکان‌های برای تفریح مرد محسوب می‌شوند که تعداد آن‌ها در کشور زیاد است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با توجه به شروع فصل زمستان، اسکی روی برف یکی از تفریحات برای اقشار مرفه جامعه محسوب می شود که در این میان سایر افراد نیز می توانند از این تفریح لذت ببرند.

پیست اسکی شمشک

 پیست اسکی شمشک در ۵۷ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد، این پیست در شهر شمشک از توابع رودبار قصران شهرستان شمیرانات استانتهران واقع است، موقعیت جغرافیایی آن ۵۱ درجه و ۳۰ دقیقه طول شرقی و ۳۶ درجه و ۱ دقیقه عرض شمالی است. این پیست از مسیرهای لشکرک-فشم و کرج-گچسر (فقط در فصلتابستان) قابل دسترسی است.

پیست‌های اسکی پرطرفدار ایران را بشناسید+ تصاویر

پیست اسکی دربندسر

جدیدترین پیست اسکی تهران در سال 1361با همکاری پیشکسوتان و علاقمندان به ورزش اسکی در قالب یک شرکت خصوصی راه اندازی شد. پیست اسکی دربندسر واقع در 60 کیلومتری شمال شرقی تهران در روستای دربندسر قرار دارد.

دستگاه های بالابر آن شامل 2 تله سیژ و 3 تله اسکی است. ارتفاع پایین ترین نقطه آن از سطح دریا 2600 متر و بلندترین نقطه آن 3050 متر است.

پیست‌های اسکی پرطرفدار ایران را بشناسید+ تصاویر

پیست اسکی توچال

تله‌کابین توچال در پایان خیابان ولنجک ، مجموعه بام تهران و در ۳ کیلومتری میدان تجریش در منطقه شمیرانات واقع شده‌است.

این تله‌کابین دارای سه خط اصلی و سه خط تله‌سی‌یژ و یک خط تله اسکی می‌باشد. روی هم رفته درازای سه خط اصلی تله کابین نزدیک به ۷۵۰۰ متر می‌باشد که در میان تله کابین‌های نصب شده در دنیا یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین پیوسته به شمار می‌رود.

پیست‌های اسکی پرطرفدار ایران را بشناسید+ تصاویر

پیست اسکی دیزین 

پیست اسکی دیزین  نه تنها مهم ترین پیست اسکی ایران است، بلکه معتبرترین پیست اسکی در کل خاورمیانه به شمار می رود.

این پیست که در شمال تهران قرار گرفته، اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تائید برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شد و عنوان بین المللی به خود گرفت.

پیست‌های اسکی پرطرفدار ایران را بشناسید+ تصاویر

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی یکی از پیست‌های اسکی ایران واقع در استان تهران است. در واقع قدیمی‌ترین پیست اسکی ایران است.پیست اسکی آبعَلی یکی از پیست‌های اسکی ایران واقع در استان تهران است. 

این پیست که در نزدیکی شهر آبعلی در ۵۷ کیلومتری تهران و در جاده هراز واقع است، شامل پنج پیست اسکی‌بازی است که هر کدام از آن‌ها از امکاناتی مانند تله‌کابین و تله‌اسکی برخوردارند.

پیست‌های اسکی پرطرفدار ایران را بشناسید+ تصاویر



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *