همه چیز درباره Renault Duster2018؛ یک کراس اوور جذاب! +تصاویر

19:37 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۱۰۵
داچیا که یکی از زیر مجموعه های اصلی گروه رنو به شمار می رود، تبحر خاصی در ساخت و تولید خودروهای اقتصادی و با کیفیت دارد.

به گزارش گروه فضای مجازی ، رنو در نمایشگاه فرانکفورت از نسل جدید داستر رونمایی کرد، خودرویی که نسبت به نسل قبل خود پیشرفت های فراوانی داشته است و از آن چهره ساده در بخش داخل و خارج خود بیرون آمده و به نوعی جذاب تر از گذشته شده است. این خودرو از طراحی به روزتری نیز برخوردار است و انتظار می رود در سال 2018 با فروش موفقی رو به رو شود.

طراحی
هرچند که تغییرات اساسی در طراحی داستر جدید بسیار گسترده نیست اما استفاده ازبرخی المان ها باعث شده این خودرو از طراحی کسل کننده نسل قبل بیرون آید و چهره ای به روز تر را ارائه دهد. داستر 2018 بر روی پلتفرم نسل قبل قرار دارد و از لحاظ ابعادی مشابه گذشته است اما همچنان تنومندی در طراحی خارجی آن وجود دارد. می توان گفت بخش جلو خودرو تغییر محسوسی نداشته اما جلو پنجره ای که نسبت به گذشته کمی تغییر داشته باعث ایجاد جذابیت زیادی در این خودرو می شود. از جمله موارد دیگر می توان به استفاده از چراغ های عریض تر در جلو و سپر محافظ با رنگ نقره ای اشاره کرد. استفاده از چراغ های مربعی شکل در عقب داستر نیز باعث شده است که این خودر شمایلی شبیه جیپ رنگید به خود بگیرد.

همه چیز درباره Renault Duster2018؛ یک کراس اوور جذاب! +تصاویر

همه چیز درباره Renault Duster2018؛ یک کراس اوور جذاب! +تصاویر


مشخصات فنی
برای داستر 2018 چهار پیشرانه شامل دو مدل بنزینی و دو مدل دیزلی در نظر گرفته شده که گزینه اقتصادی رنو برای این خودرو نسخه بنزینی 1.6 لیتری با حداکثر توان 113 اسب بخار است. داسترهایی که به این نوع پیشرانه تجهیز شده اند تنها به صورت تک دیفرانسیل عرضه می شوند اما یک نسخه بنزینی 1.2 لیتری توربو نیز برای داستر در نظر گرفته شده که حداکثر توان 123 اسب بخار تولید می کند و امکان سفارش به صورت دو دیفرانسیل نیز وجود دارد.

امکانات رفاهی
کابین داستر 2018، زیباتر و با ارگونومی بیشتری نسبت به نسل قبل طراحی شده است و مانند گذشته فضای دلبازی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. امکاناتی نظیر دوربین 360 درجه، استارت دکمه ای، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سیستم روشن و خاموش شدن خودرو در ترافیک، کامپیوتر سفری، تهویه اتوماتیک سنسور نور و باران، رادار نقطه کور و خطی و حالت اکو اشاره کرد. تنها نکته منفی این خودرو در زمینه امکانات رفاهی را می توان نداشتن سانروف دانست، گزینه ای که در ایران بسیار مورد توجه قرار می گیرد. از لحاظ ایمنی نیز داستر در فول ترین نسخه به 4 کیسه هوا تجهیز شده است.

 همه چیز درباره Renault Duster2018؛ یک کراس اوور جذاب! +تصاویر

جمع بندی
داستر 2018 هر چند که تغییرات گسترده ای نداشته است اما به روزرسانی های به جا و مناسبی بر روی آن صورت گرفته است، به گونه ای که چهره خودرو بسیار جذاب تر از نسل های قبل خود شده است. از لحاظ امکانات رفاهی نیز داستر در سطح مناسبی قرار دارد و پیش بینی می شود در صورت عرضه این خودرو به بازار فروش موفقی را تجربه کند چرا که شاهد پیشینه بسیار خوبی از برند رنو به خصوص در بخش خودروهای اقتصادی در کشور وجود داشته است.

 

منبع: خودروکار



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *