روحانی بر ضرورت توسعه خدمات الکترونیک تاکید کرد

18:03 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۰۹۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست روحانی رئیس‌جمهور، گزارش مرکز ملی فضای مجازی درخصوص «اقتصاد مجازی» را بررسی کرد.

//////به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در جلسه امروز هیئت دولت، با بیان اینکه فهم دقیق از تأثیرگذاری گسترده فضای مجازی در اقتصاد، فرهنگ، توسعه کسب و کار و اشتغال، دگرگونی زندگی مردم و آینده این تأثیرگذاری بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: این فضا با سرعت فوق العاده زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی را در بر می‌گیرد و مفاهیم اشتغال را بویژه در حوزه خدمات به شدت تغییر می‌دهد.

روحانی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی مؤثر از این فضا با تأکید بر تقویت حاکمیت ملی و تلاش برای افزایش ظرفیت‌های بومی و پیشگیری از آسیب‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در آن است.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه عدم درک درست از سرعت تحولات فضای مجازی و تأثیرات آن موجب شکاف نسلی می‌شود، تصریح کرد: دولت باید تلاش کند در حوزه توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نیفتیم.

 روحانی همچنین ضمن تأکید بر لزوم تحرک بیشتر در این فضا و از جمله توسعه خدمات الکترونیک و به ویژه دولت الکترونیک، خواستار افزایش اینگونه خدمات با استفاده از ظرفیت‌های آن برای کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها شد.

در گزارش مرکز ملی فضای مجازی موضوعاتی از قبیل: بررسی وضعیت موجود فضای مجازی، روند‌ها و آینده فضای مجازی، تغییر الگوی پیشرفت، اصول کارکرد نظام اقتصادی غربی در فضای مجازی، تلاش دولت‌ها جهت کسب جایگاه خود در فضای مجازی و وضعیت جمهوری اسلامی ایران در این فضا مورد بررسی قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، ۶۲ درصد از حجم اقتصاد فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران و توزیع آن را اپراتور‌ها و ۳۸ درصد مابقی را سایر شرکت‌ها تشکیل می‌دهند.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که تاکنون ۱۳۲ هزار و ۸۳۴ شغل توسط ۲۱ استارتاپ در ایران ایجاد شده است.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *