رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رعایت تقوای جمعی بهترین کار منتظر حضرت ولی عصر(عج)/ اعمال عبادی پایه و اساس انتظار است

8:30 - 29 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۰۵۱
کارشناس علوم قرآنی گفت: رعایت واجبات و فراهم آوردن زمینه ظهور امام عصر(ع) به خصوص رعایت تقوای جمعی یعنی فرد در جامعه سعی کند خود و دیگران را از خطاها حفظ کند و  احکام، موازین شرعی، قوانین، اخلاق، آداب و سبک زندگی اسلامی را رعایت کرده و ترویج کند. این بهترین کاری است که می توان به عنوان منتظر ظهور انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی خوش نظر در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره آماده سازی زندگی و جامعه براساس مسئله انتظار گفت: بستگی به میزان تلاش مومنان در این زمینه دارد که باید برنامه ریزی در جنبه فردی و اجتماعی داشته باشند و ملاک هایی که برای انتظار و فرد منتظر تعیین شده است رعایت شود.

حضرت ولی عصر(عج)
وی در همین راستا افزود: رعایت واجبات و فراهم آوردن زمینه ظهور امام عصر(ع) به خصوص رعایت تقوای جمعی یعنی فرد در جامعه سعی کند خود و دیگران را از خطاها حفظ کند و  احکام، موازین شرعی، قوانین، اخلاق، آداب و سبک زندگی اسلامی را رعایت کرده و ترویج کند. این بهترین کاری است که می توان به عنوان منتظر ظهور انجام داد.

این کارشناس علوم قرآنی درباره اعمال عبادی در موضوع انتظار اظهار کرد: پایه و اساس مسئله انتظار اعمال عبادی است. کسی که منتظر حضرت ولی عصر (عج) است و می خواهد عبادت و بندگی خود را به اثبات برساند باید تمام احکام عبادی و وظایفی که سفارش شده انجام دهد و بر آن مقید باشد. نماز، امر به معروف و نهی از منکر، زکات، انفاق، زکات و خمس برخی از ابعاد بندگی و عبادت است.

انتظار

حجت الاسلام و المسلمین خوش نظر  خاطرنشان کرد: ابعاد بندگی و عبادت زیاد است. بخشی بین بنده و خدا، بخشی بین بند و خودش و بخشی بین بنده و جامعه است. جامعه هم ابعاد بسیاری اعم از فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارد که فرد باید در نظر گرفته و رعایت کند تا منتظر واقعی باشد و بیشتر و بهتر بتواند زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *