دور سوم مذاکرات دو کره برگزار شد

15:19 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۰۴۸
نمایندگان کره شمالی و کره جنوبی روز چهارشنبه برای سومین بار در 10 روز گذشته با یکدیگر دیدار کردند.

دور سوم مذاکرات دو کره برگزار شدبه گزارش گروه بین‌الملل به نقل از یورونیوز؛ نمایندگان کره شمالی و کره جنوبی روز چهارشنبه برای سومین بار در 10 روز گذشته با یکدیگر دیدار کردند.

در جریان این دیدار بار دیگر موضوع مشارکت شهروندان کره شمالی در المپیک زمستانی کرخ جنوبی به بحث گذاشته شد.

وزارت اتحاد کره جنوبی در پایان این نشست اعلام کرد که پیونگ یانگ یک تیم تشویق‌کننده شامل 230 نفر را برای شرکت در المپیک زمستانی «پیونگ‌چانگ» خواهد فرستاد.

ریاست هیات کره شمالی را جون جونگ سو، معاون کمیته «اتحاد صلح آمیز سرزمین مادری» و ریاست هیات کره جنوبی را چون هائه سونگ، معاون وزیر اتحاد این کشور برعهده داشت.

این گفتگوها بار دیگر در «خانه صلح» در بخش جنوبی روستای مرزی در منطقه حائل میان دو کشور برگزار شد.

پیش از این دوشنبه 15 ژانویه و در دومین دور از گفتگوها نیز کره شمالی موافقت کرد تا ارکستر ۱۴۰ نفره‌ای برای اجرای برنامه در جریان المپیک زمستانی، به کره جنوبی اعزام کند.

کره شمالی قصد دارد علاوه بر ورزشکاران و اعضای این ارکستر، هیات بزرگی از نمایندگان را برای شرکت در مراسم المپیک به کره جنوبی بفرستد.

سئول نیز به دنبال آن است که تیم واحدی از زنان دو کره را برای رقابتهای هاکی روی یخ، تشکیل دهد.

دور سوم گفتگوهای دو کره در حالی برگزار شد که روز سه‌شنبه مقامات بیست کشور جهان با حضور در نشستی که به میزبانی کانادا و آمریکا در شهر ونکوور برگزار شد، اعلام کردند با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی با هدف توقف فعالیت‌های هسته‌ای این کشور موافق هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *