سرانجام ترمز شرکت‌های لبنی کشیده شد

21:00 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۰۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سرانجام با پیگیری‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی قیمت های محصولات لبنی که خودسرانه افزایش یافته بود به قیمت قبل برگشت امری که موجب نارضایتی شرکت‌های لبنی شد.

سرانجام ترمز شرکت‌های لبنی کشیده شد/ دبیر انجمن صنایع لبنی: درک نمی‌کنم بر چه مبنایی تصمیم گیری می شودبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اوایل دی ماه بود که شرکت‌های لبنی قیمت محصول خود را خودسرانه افزایش دادند.

بر این اساس نرخ شیر کیسه‌ای از 1600 به 1800، شیر بطری از 2500 به 2700، ماست سنتی از 5 هزار و 500 به 6 هزار و پنیر از 4 هزار و 500 به 5 هزار تومان افزایش یافت.

این افزایش قیمت در حالی صورت گرفته بود که پیش از این، رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفت‌وگو با اعلام کرده بود حدود 10 ماه قبل کارخانجات لبنی دفاتر حسابرسی خود را برای بررسی به سازمان حمایت ارسال کردند تا قیمت و بهای واقعی محصولات لبنی از طریق حسابرسی به دست آید.

وی البته به این نکته نیز اذعان کرده بود که شرایط عمومی جامعه به گونه‌ای است که کشش رشد قیمت‌ها را ندارد و شرکت‌ها ناچارند با قیمتی که تقاضا می‌پذیرد کنار بیاید.

اما، با تمام این تفاسیر قیمت‌ها بدون اعلام ستاد تنظیم بازار افزایش یافت و محصولات لبنی با قیمت‌های جدید به بازار عرضه شدند.

کارخانجات لبنی که پیش از این و در سال‌های گذشته نیز این رویه را پیش گرفته بودند و خودسرانه نسبت به افزایش قیمت اقدام می‌کردند این بار نیز همان رویه را در پیش گرفتند تا شاید حرف خود را به کرسی بنشانند.

تقریبا پس از سه هفته سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با پیگیری‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، افزایش خودسرانه قیمت برخی محصولات لبنی توسط تعدادی از واحدهای تولیدکننده محصولات لبنی متوقف و قیمت محصولات مذکور به قبل از افزایش قیمت‌ها بازگشت.

اما رضا باکری در واکنش به بازگشت قیمت‌های محصولات لبنی به قبل از افزایش قیمت‌ها در گفت‌وگو با با اظهار نارضایتی نسبت به برگشت قیمت‌ها گفت: درباره چیزهایی که قابل درک نباشد هیچ صحبتی نمی‌کنم.

وی افزود: وقتی درک نمی‌کنم بر چه مبنایی تصمیم گیری می‌شود هیچ اظهارنظری نمی‌کنم.

در حالی سازمان حمایت از برگشت قیمت‌های لبنی به قیمت قبل خبر داده که طی مدت زمانی که این افزایش قیمت صورت گرفته ضرر اصلی متوجه مردم شده و این سازمان اعلام نکرده تکلیف پول‌های اضافی که در این مدت از جیب مصرف کنندگان بابت لبنیات خارج شده چه می شود و آیا این شرکت‌ها بابت این تخلف جریمه نیز شدند یا خیر.



ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
0
0
عجب باید از این هم پایین تر بیاد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *