رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهره برداری صحیح، فاضلاب را به طلا تبدیل می‌کند

22:30 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۰۰۹
مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است بهره برداری صحیح، باعث می‌شود فاضلاب حکم طلا را پیدا کند.

بهره برداری صحیح، فاضلاب را به طلا تبدیل می‌کندبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،مریدی مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در  درباره سازماندهی فاضلاب‌های خانگی گفت: تخلیه سپتاژ (فاضلاب‌های خانگی) از گذشته در تمام شهر‌ها فراگیر بوده است. این موضوع درشهر‌های شمال کشور به دلیل طبیعت اهمیت بیشتری دارد. در کنار کارگروه مدیریت آب و فاضلاب کار گروه پسماند را نیز تشکیل دادیم. باید تکلیف را مشخص کرد که آیا سپتاژ فاضلاب است و یا پسماند. سپتاژ در تصفیه خانه‌ها باعث بروز مشکلاتی می‌شود، چون ماهیت آن با فاضلاب متفاوت است.

وی ادامه داد: لازم است در قدم اول یک کار علمی و دقیق انجام شود. سپس نقاط ضعف وقوت را بشناسیم و مسئله سپتاژ‌ها را حل کنیم. تا اواسط سال آینده کار مطالعه و پژوهش دراین باره به طول می‌انجامد وتا آخر عمر دولت فعلی به نتیجه می‌رسد.

مریدی افزود: چند سالی است مسائل محیط زیست هماند خود محیط زیست گسترده و پررنگ شده است. استفاده ناصحیح از آب و خاک این مشکلات را ایجاد کرده است که یک شبه نیز قابل حل نیست. اگر بتوانیم به درستی از فاضلاب‌ها بهره برداری و استفاده کنیم حکم طلا را دارد. آب آن قابل استفاده است و از فضولات جامد آن می‌توان از گاز متان تولید کرد.

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: چاه‌های جذبی فاضلاب باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شود، نیترات آن را بالا می‌برد و آب را غیر قابل استفاده می‌کند؛ بنابراین لازم است سیستم‌های دفع فاضلاب را راه اندازی و دستگاه‌های متولی را مشخص کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره چگونگی مدیریت فاضلاب‌ها درمناطق دیگر دنیا خاطر نشان کرد: آب فاضلاب‌ها تصفیه می‌شود و از فضولات آن به عنوان کود استفاده می‌شود. این اتفاق بیشتر برای فاضلاب‌های صنعتی می‌افتد، اما فاضلاب‌های خانگی به دلیل مسائل بهداشتی مشکلات بیشتری دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *