اختصاص 500 میلیارد تومان منابع مالی برای توسعه کسب و کارهای نوپا

11:54 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۹۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مبلغ 500 میلیارد تومان در طی دو سال پیش رو برای توسعه خدمات کسب و کارهای نوپا مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هئیت دولت گفت:شبکه ملی اطلاعات شامل سه بخش است که بخشی از آن شامل زیرساخت‌ها بوده که  وظیفه عمده آن بر عهده وزارت ارتباطات بوده و گزارش آن پیش از این داده شده و اقداماتی برای آن صورت گرفته است.

وی افزود: مرحله بعد آن خدمات ارائه دهنده و مورد بعد از آن تولید محتوا است که با موافقت آقای رئیس جمهور مبلغ 500 میلیارد تومان در طی دو سال پیش رو برای توسعه خدمات کسب و کارهای نوپایی که در این عرصه کار می کنند منابع مالی در نظر گرفته شده که این منابع هم به صورت مستقیم در اختیار بنگاه ها تعلق می‌گیرد و هم به صندوق سرمایه گذاری های خطرپذیر تزریق می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: در حوزه های مختلف که ظرف مدت سه هفته آینده با جمع بندی که وزارت ارتباطات با مرکز ملی فضای مجازی خواهد داشت این حوزه ها مشخص شده که این مورد انرژی خوبی را به بخش دانش بنیان ما تزریق خواهد کرد.

آذری جهرمی در ادامه بیان کرد: سند استراتژی جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد دیجیتال امروز قرار شد ظرف مدت یک ماهه آینده از طرف وزارت ارتباطات به همراه کمیته ای متشکل از مسئولین مربوطه تشکیل شود و در نهایت ظرف مدت شش ماه آینده سند توسعه اقتصاد دیجیتال را داشته باشیم که به نظر می رسد با اجرا برنامه هایی که پیش رو داریم بتوانیم در بخش خدمات بومی سازی کنیم. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *