با شکرگزاری زندگی خود را پر از نعمات خداوند کنید/ دعا برای همه لحظات زندگی است

20:30 - 28 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۹۱۱
کارشناس علوم قرآنی گفت: با شکرگزاری در برابر نعمت هایی که خداوند به ما عطا کرده و توجه به این برکات  قطعا برکت و نعمت زندگی روز افزون خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره برکت در زندگی گفت: از قدیم الایام سفارش شده و در آیات و روایات آمده است که در برابر هر نعمتی شکرگزاری کنید. برای این که زندگی پر برکت باشد برای هر لحظه ای دعا توصیه شده است.

شکرگزاری از نعمات
وی در همین راستا افزود: دعا در سر سفره، قبل و بعد از غذا، در هنگام خواب و بیداری و راه رفتن بخشی از دعاهایی است که از ائمه اطهار(ع) نقل شده است و شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان دعای مربوط به هر کاری را جمع آوری کرده است. با شکرگزاری در برابر نعمت هایی که خداوند به ما عطا کرده و توجه به این برکات  قطعا برکت و نعمت زندگی روز افزون خواهد شد.

این کارشناس علوم قرآنی درباره کوتاهی جامعه امروز در انجام امور زندگی بدون توجه به دعا اظهار کرد: جامعه امروز چیزهایی که دارد نمی بینید و تنها قسمت خالی لیوان را می بیند. بعضی اوقات افراد وقتی نعمتی را از دست می دهند قدر آن را بیشتر فهمیده و توجه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی ادامه داد: در برابر نعمت هایی که خدا به بشر ارزانی داشته است اگر شکر گزاری انجام گیرد نعمت و برکت زیاد می شود. خدا در آیه 7 سوره ابراهیم می فرمایند: "وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ". "و آنگاه كه پروردگارتان اعلام كرد كه اگر واقعا سپاسگزارى كنيد نعمت شما را افزون خواهم كرد و اگر ناسپاسى نماييد قطعا عذاب من سخت‏ خواهد بود. آن چه مسلم است برای افزایش برکت، رحمت و عزت در زندگی، سپاسگزاری و شکر از نعمت هایی که خداوند ارزانی داشته لازم است.

شکرگزاری
وی درباره دعاهای وارده از ائمه اطهار(ع) درباره برکت در زندگی بیان کرد: برای هر حرکتی در زندگی از ائمه اطهار(ع) دعا بیان شده است. برای هر عملی دعا توصیه شده است. دعاهایی که افزایش نعمت و برکت را به همراه دارد. بسم الله الرحمن الرحیم قبل از شروع غذا، دعای مخصوص در زمان پوشیدن لباس نو، دعای مخصوص سفر از جمله دعاهایی است که در پربرکت شدن زندگی موثر است.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: برکت و رحمت در زندگی به این است که انسان شکرگزار نعمات خداوند باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *