تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن/ رشد شتابان در انتظار بازار نیست

11:41 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۸۸۲
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
یک کارشناس بازار مسکن گفت: روند رونق بازار مسکن اگر در جهت ایجاد اشتغال و رونق به کار گرفته و مدیریت مطلوبی در این راستا اعمال شود شاهد افزایش حبابی قیمت ها در این بازار نخواهیم بود.

محسن عدالت خواه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص تغییرات قیمت مسکن در ماه های اخیر بیان کرد: افزایش قیمت مسکن در چند ماهه گذشته چندان شتابان نبوده و دولت سعی کرده با اعمال سیاست های جدید قدرت خرید دهک های کم درآمد را افزایش دهد که تا حدودی در این امر موفق بوده است.

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی بازار مسکن باید عرضه مبتنی با تقاضا افزایش یابد که در این راستا شرایط اشتغال مهیا و تورم مهار خواهد شد.

این کارشناس بازار مسکن در توضیح تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر قیمت مسکن گفت: یکی از عوامل مهم افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر کاهش نرخ سود بانکی بوده که این امر در واقع موجب رشد حدود 20 درصد قیمت ها در برخی از مناطق شده است و این موضوع بیشترین تاثیر را بر روند زندگی اقشار متوسط جامعه که درصدد تهیه مسکن هستند خواهد داشت.

عدالت خواه تاکید کرد: موضوع کاهش نرخ سود بانکی گرچه درست بود ولی باید به صورت تدریجی و از دو سال قبل آغاز می‌شد. در بسیاری از کشورهای دنیا زمانی که می‌خواهند چنین اقداماتی انجام دهند که در زندگی مردم اثرگذار است تدریجی این کار  را می‌کنند. ولی دولت سود سپرده‌های بانکی را به ۱۵ درصد کاهش داد و اعلام کرد که باز هم در آینده کاهش می‌دهد. یعنی یک اثر واقعی و یک اثر روانی ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: روند رونق بازار مسکن اگر در جهت ایجاد اشتغال و رونق به کار گرفته و مدیریت مطلوبی در این راستا اعمال شود شاهد افزایش حبابی قیمت ها در این بازار نخواهیم بود.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه شرایط کلی اقتصاد برای رشد بازار مسکن فراهم است، تصریح کرد: شرایط کلی اقتصادی کشور تغییرات جدی و قابل ملاحظه‌ای داشته که باید به نوعی مدیریت شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *