بازدید قضات دادسرای زاهدان از زندان و رسیدگی به مشکلات ۲۰۰ زندانی/ اعطای مرخصی پایان حبس به ۲۷ مددجو

9:17 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۷۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: در اجرای دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری دربازدید شب گذشته قضات و مقامات دادسرا از زندان زاهدان مشکلات بیش از دویست نفر از مددجویان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، در 29 خرداد ماه سال 92 بود که با امضای رئیس قوه قضاییه؛ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری ابلاغ شد.

همچنین در 27 شهریور ماه سال گذشته در اجرای سیاست‌های کلی قضایی مصوب مقام معظم رهبری در زمینه حبس زدایی،‌ "دستورالعمل ساماندهی و كاهش جمعیت كیفری زندانها" با امضای رئیس قوه قضائیه جایگزین دستورالعمل پیشین شد، این دستورالعمل در 33 ماده و 6 تبصره در تاریخ 95/6/17 به تصویب رییس قوه قضاییه رسید و از تاریخ تصویب لازم الاجرا است.

بر این اساس نقش قضات ناظر بر زندان‌ها، شوراهای حل اختلاف و اجرای احکام زندان‌ها در کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار بسیار مهم است، همانطور که در ماده 4 بخشنامه ساماندهی زندانیان، دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌ها و سرپرستان نواحی دادسرا در شهرهای بزرگ مکلفند بر کلیه قرارهای صادره منجر به بازداشت توسط قضات دادسراها نظارت نموده و به ضرورت تناسب قرارها و پذیرش تأمین‌های معرفی شده توجه کنند.

از طرفی این بخشنامه به بازدید مقامات دادسرا از بند‌ها و ملاقات با زندانیان تاکیدات فراوانی شده است، این در حالی است که حجت الاسلام والمسلمین موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، اظهار کرد: در اجرای دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دربازدید شب گذشته قضات و مقامات دادسرا از زندان زاهدان مشکلات بیش از دویست نفر از مددجویان بررسی شد.

وی همچنین صریح کرد:  به تعداد۲۷ مددجو مرخصی پایان حبس اعطا شد که منجربه آزادی  آنها شد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *