دستگیری سرگرد قلابی بعد از اخاذی از اتباع بیگانه/ برادرکش اراکی به دام افتاد/ داماد عصابنی زن و مادرزن را کشت

18:00 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۷۰۶
در بسته اخبار حوادث امشب از ماجرای دستگیری سرگرد قلابی بعد از اخاذی از اتباع بیگانه، به دام افتادن برادرکش اراکی و قتل زن و مادرزن به دستان داماد عصبانی می خوانیم.

دستگیری سرگرد قلابی بعد از اخاذی از اتباع بیگانه/ برادرکش اراکی به دام افتاد/ داماد عصابنی زن و مادرزن را کشتبه گزارش گروه فضای مجازی ،  در بسته اخبار حوادث امشب از ماجرای دستگیری سرگرد قلابی بعد از اخاذی از اتباع بیگانه، به دام افتادن برادرکش اراکی و قتل زن و مادرزن به دستان داماد عصبانی می خوانیم.

 

برادرکش اراکی 24 ساعته دستگیر شد

میزان نوشت: مرد برادرکش در کمتر از 24 ساعت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان خمین گفت: روز گذشته با اعلام قتل مردی 38 ساله در یکی از روستا‌های شهرستان بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های تخصصی کارآگاهان و اسناد و مدارکی که در روند تحقیقات به دست آمد کارآگاهان به برادر مقتول مظنون شدند و در کمتر از ۲۴ ساعت، زمانی که این فرد قصد متواری شدن به خارج از شهرستان را داشت، شناسایی و دستگیر شد

سرهنگ عزیزی با اعلام اینکه مرد برادرکش  ضمن اعتراف به قتل، اختلافات شدید با برادرش را انگیزه قتل اعلام کرد. در حال حاضر تحقیقات بیشتر از متهم ادامه دارد.

 

اخاذی سرگرد قلابی از اتباع بیگانه

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نیروی انتظامی مامور قلابی که از اتباع خارجی اخاذی می کرد را در جنوب تهران دستگیر کرد.

اجتماعی طی روز گذشته ماموران نیروی انتظامی تهران بزرگ مامور قلابی را دستگیر کردند که با لباس پلیس اخاذی می‌کرد. این پلیس ابتدا به گمرک رفته و لباس پلیس و درجه سرگرد خریداری کرده است.

افسر پرونده سرگرد قلابی می‌گوید هنوز مشخص نیست که مجرم سابقه قبلی داشته است یا خیر، اما اذعان کرده که متهم در منزل شخصی اش در نازی آباد در دام قانون گرفتار شده است.

در ادامه به گفتگویی با مامور قلابی می‌پردازیم.

چند سالته؟

من ۴۶ ساله هستم.

مجرد یا متاهل؟

من متاهل هستم و یک فرزند پسر دارم که ۲۲ ساله و دانشجو است.

خانواده می‌داند که شما دستگیر شدی؟

زمانی که در منزل در خواب بودم پلیس به خانه ما آمد و دستگیرم کرد و همسرم متوجه ورود پلیس شد، اما فرزندم نمی‌داند که مرتکب جرم و دستگیر شدم. اکنون هم از جرمی که مرتکب شدم پشیمان هستم.

چرا دست به اخاذی از مردم با لباس پلیس زدی؟

من مستاجر هستم و نیاز مالی باعث شد که با تهیه لباس پلیس از مردم اخاذی کنم.

از چه قشری یا افرادی اخاذی می‌کردی؟

برای اخاذی اتباع خارجی به سراغ پاکستانی‌ها و هندی‌ها می‌رفتم و با بازرسی بدنی پول‌های مالباختگان را به جیب می‌زدم.

شغلت چه بود؟

شغل که نداشتم و روی ماشینم کار می‌کردم و با مسافرکشی هم زندگی را نمی‌توانستم بچرخانم.

دوست داشتی چه کاره شوی؟

از کودکی دوست داشتم پلیس شوم، اما نه پلیس قلابی که بخواهم از مردم اخاذی کنم و اگر هم الان فرصت باشد از خدایم هست که مامور پلیس شوم.

چه شد که شناسایی شدی؟

زمانی که از اتباع خارجی اخذی می‌کردم دوربین‌ها فیلم جرمی که مرتکب شده بودم را ضبط کردند و ماموران پلیس از روی فیلم دوربین‌ها رد من را زدند و نهایتا به منزلم وارد شدند و دستگیرم کردند.

سابقه قبلی داشتی؟

نه، اولین بار است که مرتکب جرم شدم.

چه مدت لباس پلیس پوشیدی و اخاذی می‌کنی؟

مدت زیادی نیست و از روزی که دست به چنین جرمی زدم تا زمان دستگیری فقط ۲ روز گذشت.

از این راه چه قدر به جیب زدی؟

در این دو روز فقط ۲ میلیون تومان به جیب زدم و ارزش اش را نداشت.

گفتنی است: این اولین و حتی آخرین باری هم نخواهد بود که افرادی در لباس و پوشش پلیس از مردم اخاذی می‌کنند، اما سوالی که مطرح است این است که چرا البسه و تجهیزات پلیسی در دسترس عموم است و تهیه آن کار آسانی است.

 

قتل همسر و مادر زن از سوی داماد عصبانی

میزان نوشت: فرمانده انتظامی کرمانشاه گفت: داماد خشمگین که همسر و مادر زنش را به قتل رسانده بود، پس از یک هفته فرار دستگیر شد.

سردار منوچهر امان اللهی گفت: داماد  24 ساله هفته گذشته در یکی از روستاهای بخش سرفیروزآباد به منزل خانواده همسر خود مراجعت کرد و با استفاده از سلاح گرم همسر و مادرزن خود را به قتل رساند.

وی با بیان اینکه متهم پس از ارتکاب قتل متواری شد، اظهارداشت: در نهایت کارآگاهان پلیس آگاهی امروز محل اختفای قاتل فراری را در یکی از استان های همجوار شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

به گفته فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از محل اختفای متهم 2 قبضه سلاح گرم غیر مجاز به همراه مهمات مربوطه کشف شده است.

سردار امان اللهی با بیان اینکه علت و انگیزه متهم برای ارتکاب به قتل در حال بررسی است، افزود: انتظامی استان کرمانشاه با تشکیل تیمی ویژه برخورد جدی با دارندگان و استفاده کنندگان از سلاح غیر مجاز را در دستور کار دارد.

 

بازداشت پدر و مادری که ۱۳ فرزند خود را با زنجیر بسته بودند

خبرآنلاین نوشت: پلیس کالیفرنیا یک زوج را به اتهام شکنجه 13 فرزندشان بازداشت و زندانی کرد. زمانی که پلیس فرزندان آنها را پیدا کرد برخی از بچه‌ها به تخت زنجیر شده بودند. همسایه‌های این خانواده می‌گویند آنها ارتباطات اجتماعی با دیگران را قطع کرده بودند.

پلیس زمانی تحقیقات خود را آغاز کرد که دختر 17 ساله این خانواده موفق به فرار شد و با تلفن همراهی که در خانه پیدا کرده بود با پلیس تماس گرفت. خانه این زوج و 13 فرزندش در فاصله 113 کیلومتری شرق لس‌آنجلس قرار دارد.

پلیس کالیفرنیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تصور ماموران ما این بود که در خانه 12 کودک محبوس شده باشند اما وقتی آنها را پیدا کردیم در نهایت تعجب متوجه شدیم که 7 نفر از فرزندان آنها بزرگسال هستند. برخی کثیف و دچار سوءتغذیه بودند.

دیوید آلن تورپین 57 ساله و همسرش آنا تورپین 49 ساله، پدر و مادر این خانواده هر کدام به اتهام 9 مورد شکنجه و 10 مورد تهدید و کودک آزاری بازداشت شدند و دستور وثیقه 9 میلیون دلاری برایشان صادر شد.

پلیس می‌گوید 6 فرزند این خانواده خردسال هستند در حالیکه بقیه آنها بالای 18 سال دارند.

فرزندان این خانواده که تحت شکنجه و تهدید پدر و مادر خود بوده‌اند به پلیس گفته‌اند به شدت گرسنه هستند. پلیس هنوز انگیزه این والدین را از چنین اقدامی نمی‌داند.

در صفحه فیس بوکی که به نظر می‌رسد توسط این زوج درست شده باشد، عکسی وجود دارد که پدر و مادر خانواده را در لباس عروسی نشان می‌دهد که اطرافشان 10 دختر با لباس یک شکل بنفش رنگ و 3 پسر با کت و شلوار رسمی حضور دارند.

زوج تورپین امروز، سه شنبه در دادگاه حاضر می‌شوند تا پاسخگوی اتهامات خود باشند.

گرفتار شدن راننده تیبا پس از تصادف با نرده‌های بزرگراه

تسنیم نوشت: برخورد شدید تیبا با نرده‌های فلزی کنار بزرگراه شهید کریمی در شهرری منجر به گرفتار شدن راننده آن شد.

؛ ساعت 20:50 شب گذشته یک خودروی سواری تیبا در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید کریمی در حال حرکت بود که ناگهان به علت نامشخصی کنترل خودرو از دست راننده خارج شد و به شدت با نرده‌های فلزی حاشیه بزرگراه برخورد کرد.

به دنبال این حادثه، خودروی سواری پس از شکستن نرده‌های فلزی به داخل خطوط ویژه تردد اتوبوسهای BRT که پایین‌تر از سطح جاده بود، وارد و متوقف شد.

با اطلاع این حادثه به سامانه 125 به سرعت با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران، آتش‌نشانان ایستگاه 90 و گروه امداد و نجات 17 به محل این اتفاق در شهرری، بزرگراه شهید کریمی، روبه‌روی خیابان منتظری رهسپار شدند.

امیر دارایی؛ فرمانده گروه نجات آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: پس از رسیدن به محل حادثه بلافاصله به بازدید و بررسی محل پرداختیم که مشخص شد راننده بیست و هشت ساله بر اثر برخورد خودروی تیبا با نرده‌ها داخل اتاقک آن گرفتار و همچنین از ناحیه دست و صورت دچار خراشیدگی شده بود.

وی با اعلام اینکه راننده آسیب جدی ندید، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با رعایت اصول ایمنی و قطع برق خودرو، فرد مذکور را از داخل خودرو بیرون آورده و همچنین خودرو را برای انتقال به پارکینگ تحویل عوامل راهور دادند.

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ علت بروز این حادثه رانندگی توسط عوامل راهنمایی و رانندگی تهران مشخص می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *