آبونمان گاز با چه نامی دریافت می‌شود؟

14:45 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۶۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
دریافت عوارض گاز با نام هزینه خدمات مستمر جدیدترین اظهارات مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران بود که مبلغی به آن افزوده نخواهد شد، این در حالی است که مشترکین از افزایش چند برابری عوارض شهرداری و گازرسانی در قبوض خود خبر داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، دریافت یا عدم دریافت آبونمان گاز از مشترکین موضوعی است که با مطرح شدن آن در رسانه‌ها حساسیت افراد بر روی میزان عوارض حک شده در قبوض را افزایش داد و گوش ها را برای آخرین اخبار آن تیز کرد.

طرح حذف آبونمان از اواخر مرداد ماه سال جاری و با بخشنامه دیوان عدالت اداری غیر قانونی اعلام و بنا بر تشخیص این نهاد این عوارض قطع و مبالغ دریافتی از سوی شرکت ملی گاز باز پس خواهد شد که عملکرد شرکت ملی گاز در این چند ماه نشان از سرپیچی از بخشنامه دیوان عدالت اداری داشته است.

شرکت ملی گاز معتقد است صحبت از حذف آبونمان گاز مطرح نیست باید در نحوه و فرمول دریافت آبونمان را اصلاح ایجاد شود به‌طوری که شرایط دریافت آبونمان به پیش از آغاز قانون هدفمندی یارانه‌ها باز گردد.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز در خصوص برقراری دوباره هزینه آبونمان در قبوض گاز در جدیدترین اظهارات خود گفت: بر اساس قانون باید به مبلغ آبونمان در قبض‌های گاز افزوده می‌شد اما بنا بر تصمیم دولت و همچنین تصویب شورای اقتصاد این مبلغ در قبض‌ها ثابت باقی مانده که با عنوان هزینه خدمات مستمر از سوی مشترکان باید پرداخت شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این‌که مطابق حکم دیوان عدالت اداری بلافاصله آبونمان از قبض‌های گاز حذف شده بود، تصریح کرد: تصمیم گیری نهایی درباره آبونمان بر عهده شورای اقتصاد است بنابراین دوباره در شورا مطرح و تصویب شد که بر اساس مصوبه این شورا، دریافت آبونمان با عنوان هزینه خدمات مستمر ادامه دارد.

به گفته عراقی تمام مشکلات قانونی که در زمینه دریافت آبونمان طی مدت اخیر پیش آمده بود، حل شده و این مبلغ بدون تغییر به صورت قانونی در قبوض پابرجا مانده، هرچند که قانوناً باید افزایش می‌یافت ولی تصمیم بر این شد که مبلغ افزایش نیابد.

مشاهدات مشترکین در جدیدترین قبض گاز ارسال شده برای آنها خبر حذف نشدن آّبونمان و دریافت آن به نام های دیگر را تایید می کند و حتی برخی افراد مدعی شدند عوارض شهرداری را 3 برابر و عوارض گازرسانی را 4.5 درصد افزایش یافته است.

تفاوت میان هزینه خدمات مستمر با عوارض شهرداری و عوارض گازرسانی موضوعی است که در این زمینه شرکت ملی گاز باید شفاف سازی کند که در نهایت کدام یک از این گزینه ها افزایش خواهد یافت، همچنین بنا بر صحبت‌های مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزایش قیمتی اعمال نشده که مشاهدین مشترکین موضوعی غیر از این مسئله را بیان می کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *