تحریک پذیری سیستم عصبی افراد در جامعه امروزی افزایش یافته است

19:30 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۶۱۰
یک مشاور خانواده اظهار داشت: خانواده‌های شکل گرفته همواره به صورت ناخودآگاه باز تولید رفتار‌های والدین خود را به نمایش می‌گذارند.

تحریک پذیری سیستم عصبی افراد در جامعه امروزی افزایش یافته استبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،اعظم موحدی با اشاره به این که میزان دخالت والدین در زندگی مشترک فرزندان با نحوه‌ی تربیت آن‌ها ارتباط مستقیم دارد، گفت: خانواده‌هایی که با فرزندان خود ارتباطی مطلوب و بهینه دارند، در هنگام ارائه نظر و گفت و گو در مورد مسائل زندگی مشترک کمتر به مشکل می‌خورند.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: خانواده‌های شکل گرفته همواره به صورت ناخودآگاه باز تولید رفتار‌های والدین خود را به نمایش می‌گذارند، به طوری که بسیاری از رفتار‌ها به صورت کم رنگ در شخصیت و ذهن فرزندان نهادینه شده است.

این مشاور خانواده با بیان این که در بسیاری از مواقع در هنگام انتخاب همسر گزینه‌ی ناهمسان با شخصیت خود را انتخاب می‌کنند، اظهار داشت: دو موضوع دخالت و پیشنهاد همواره در میزان نفوذ والدین به زندگی مشترک فرزندان خود اثرات متفاوت و متمایزی را خواهند داشت.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: بدون شک میزان ورود هر کدام از والدین زوجین به زندگی مشترک ارتباط مستقیمی با نحوه‌ی زبان بدن و گفتار افراد دارد، به طوری که حرکات و لحن صحبت هر کدام از افراد در این موضوع می‌تواند نشان دهنده‌ی دخالت یا عدم دخالت باشد.

 موحدی همچنین در ادامه افزود: بسیاری از فرزندان با ورود به زندگی مشترک همواره در تلاشند تا رفتار‌هایی را از خود بروز دهند که مادر یا پدر خود در خانواده از آن‌ها هراس داشته و یا مورد تقدیر آن‌ها بوده است، به طوری که با اعمال رفتار‌هایی بر اساس بازتولید رفتار‌های والدین نوعی از انتقام گیری رفتاری را نمایان کنند.

وی با بیان این که تحریک پذیری سیستم عصبی افراد در جامعه امروزی افزایش یافته است، عنوان کرد: استرس‌های افراد امروزه افزایش یافته اند، به طوری که این تحریک پذیری عصبی و استرس بالا فرصت فکر و تعمق را از افراد می‌گیرد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به نقش موثر صدا و سیما در کاهش طلاق در جامعه، تصریح کرد: یادگیری از طریق مشاهده و گوش دادن یکی از مهم‌ترین روش‌های است که می‌تواند در رفتار‌های افراد در زندگی مشترک موثر باشد، بر همین اساس صدا و سیما در تعیین نحوه‌ی ارتباط و رفتار زوجین با یکدیگر می‌تواند عملکرد بسیار موثری را داشته باشد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *