پاکستان خواستار پایان‌دادن به اقدامات جنون‌آمیز علیه مسلمانان کشمیر شد

12:22 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۵۴۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس پاکستان گفت: حدود ۱۰۰ هزار مسلمان در کشمیر زندگی می‌کنند و تعداد زیادی از آنها در سختی هستند. هزاران زن بیوه شدند. بسیاری از افراد مجروح و یا مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. پاکستان در خواست می‌کند تا اقدامات جنون‌آمیز پایان بپذیرد و از جامعه بین المللی علی‌الخصوص کشورهای اسلامی می خواهد به این مسئله توجه کنند.

پاکستان خواستار پایان‌دادن به اقدامات جنون‌آمیز علیه مسلمانان کشمیر شدبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، «سردار ایاز صادق» در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: خانم ها و آقایان پیام دوستی و برادری مردم پاکستان و مجلس پاکستان را خدمت شما ارائه کنم. ما در حالی که ثروت های زیادی در جهان اسلام داریم اما مردم کشورهای ما دچار بیماری، بی سوادی و عدم فرصت های مناسب برای آینده خود هستند.

رئیس مجلس پاکستان ادامه داد: از میلیونها مسلمانی که در جهان وجود دارند تقریباً یک نفر از شش نفر نمی توانند بخوانند و بنویسند و هیچ کدام از دانشگاه های ما در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان وجود ندارد و ما حتی هیچ برنده جایزه نوبلی نداریم.

وی با بیان اینکه پیامبر ما واجب دانسته که هر مرد و زن مسلمانی دانش بیاموزد گفت: با این حال کشورهای ما متاسفانه از این مسئله محروم هستند.

رئیس مجلس پاکستان با اشاره به اقدامات تروریستی در منطقه بیان داشت: تنها مردم ما در مقابله با تروریسم هستند لذا در صورتی می‌توانیم این مبارزه را ادامه دهیم که اختلافات را کنار بگذاریم.

ایاز صادق تصریح کرد: سرمایه‌داری جدید نتوانسته کمکی به ما کند و نه تنها نتوانسته کمکی کند بلکه شکافی بین محرومین ایجاد کرده است و همانطور که می‌دانید رئیس‌جمهور آمریکا در حال حمله به دین اسلام است و دین اسلام را حامی تروریسم می داند. لذا نمایندگان پاکستان از اتحادیه های پارلمانی می‌خواهند تا این اقدامات را محکوم کنند.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات کشمیر نیز بیان داست: حدود ۱۰۰ هزار مسلمان در کشمیر زندگی می کنند و تعداد زیادی از آنها در سختی هستند. هزاران زن بیوه شدند. بسیاری از افراد مجروح و یا مورد شکنجه قرار گرفته اند. پاکستان در خواست می کند تا اقدامات جنون‌آمیز پایان بپذیرد و از جامعه بین المللی علی‌الخصوص کشورهای اسلامی می خواهد به این مسئله توجه کنند.

ایاز صادق تصریح کرد: در حال حاضر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال بازدید از هند است و باید ببینیم چه کسی است که از این بازی منفعت می برد. البته مطمئناً مردم کشمیر و لبنان نیستند که از این قضیه منفعت می‌برند بلکه باید ببینیم چه کسی است که از این مسائل منفعت می برد ولی صحبت های زیادی گفته می شود که مردم مسلمان جهان باید با هم متحد شوند اما این موارد فقط در حد حرف بوده است اما بنده فکر می‌کنم که امروز یک زمان بسیار مهمی است که باید به آن بپردازیم.

وی تاکید کرد: بنده معتقدم ما باید یک سیاست یکپارچه داشته باشیم و از این طریق فرهنگ دیالوگ و درک متقابل را ارتقا دهیم همچنین نباید بین ما تفرقه ایجاد شود و بلکه باید یکپارچگی را ارتقا دهیم و باید به دنبال سازندگی باشیم نه تخریب.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *