رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی پول های رمزی محور جدید همایش سالانه/ ادامه مطالعات بروی بیت کوین

11:42 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۵۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: در هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت به موضوع پول های رمزی بیشتر پرداخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، علی دیواندری در نشست خبری درخصوص هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت اظهار کرد: این همایش سالانه با موضوع و محورهای مختلف در حال برگزاری است.

وی افزود: این همایش در محورهای بخش کسب و کار از جمله بازیگران جدید، مدل‌های کسب و کار جدید، بانکداری دیجیتال، بانکداری بدون شعبه، بانکداری اجتماعی و بانکداری شناختی، یکپارچه‌سازی کسب و کارهای مختلف مالی، تاثیر فناوری بر کارایی بانک‌ها و بررسی ابعاد اقتصادی تحولات جدید در بانکداری الکترونیک مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به بحث پول های رمزی خاطرنشان کرد: پول های رمزی دو دسته هستند که دسته ای از این پول ها در بازار وجود دارد و به عنوان دارایی و موضوعی برای سرمایه گذاری مطرح است که مربوط به موضوع بحث ما نمی شود و موضوع دیگر اقدام بانک های مرکزی جهانی برای انتشار پول های ملی خود به طور رمزنگار است مانند اقدام بانک مرکزی روسیه که تصمیم گرفته تا آن را انجام دهد.

وی افزود : درحال حاضر پول های رمزی از موضوعات مطرح در حوزه های اقتصادی امروز است که سعی شده در این همایش به این موضوع بیشتر به آن توجه شود.

دیواندری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه اقداماتی از سوی پژوهشکده در خصوص بیت کوین انجام شده اظهار کرد: درحال حاضر به سفارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حال مطالعات در این زمینه هستیم و در این همایش موضوعات مختلف بررسی خواهد شد.

وی افزود: محور‌هایی از جمله کسب و کار خدمات مالی و بحث بانکداری نیز در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرند و مدل‌های کسب و کار جدید و نیز خدمات پرداخت بررسی می‌شوند همچنین محور‌های اصلی بخش نوآوری این همایش شامل بلاک‌چین، پرداخت‌های نزدیک و پرداخت‌های همراه، استاندارد‌های پرداخت PCI، نشان‌گذاری (Tokenization)، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی است.

 رئیس پژوهشکده پولی و بانکی درادامه خاطرنشان کرد: سیستم‌های نظارتی رگولاتوری، تقلب و مبارزه با پولشویی در این همایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در این زمینه کار‌های زیادی در دستور کار قرار دارد.

دیواندری در خصوص نقش نخبگان در بانکداری الکترونیک عنوان کرد: نخبگان عرصه بانکداری الکترونیک از شرکتهایی، چون مکنزی و نیز آینده پژوهان به ایران خواهند آمد و تجربیات خود را در اختیار سایر شرکت‌ها قرار می‌دهند.

ریسک ها و بحث های اقتصادی بانک ها در این همایش مطرح نمی شود

وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه برگزاری چنین همایش هایی در حل چالش های نظام بانکی چقدر تاثیر گذار است عنوان کرد: این همایش‌ در زمینه بررسی تمام چالش های نظام پرداخت و بانکداری الکترونیک تمرکز دارد و توجه به بحث های اقتصادی بانک ها و همچنین ریسک های بانک ها در این همایش مطرح نمی شوند.

 رئیس پژوهشکده پولی و بانکی در انتها اظهار کرد: همایش بانکداری الکترونیک که دوم و سوم بهمن ماه برگزار می‌شود، تلاش داریم حوزه‌های سیاستگذاری و تحولات حوزه بانکداری الکترونیک را بررسی کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *