رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فلسطین نخستین مسئله بشردوستانه و انسانی است که همه باید به آن حساس باشند

11:45 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۵۲۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس الجزایر گفت: مسئله فلسطین نخستین مسئله بشردوستانه و انسانی است که همه باید به آن حساس باشند. ادامه شهرک‌سازی در این منطقه باید هرچه سریعتر متوقف شود. ما باید به برادران فلسطینی کمک و یاری بدهیم.

ترامپ از تصمیم خود درباره پذیرش قدس به عنوان پایتخت اسرائیل عقب‌‌نشینی کندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، «سعید بو حجه» در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: ما دیدیم که ایالات متحده آمریکا در تصمیم اخیر خود پایتخت اسرائیل را قدس شریف عنوان کرده و این کشور تلاش می‌کنند سفارت خود را به قدس منتقل کنند.

وی افزود: ما می‌بینیم که چگونه آنها هر روز این چالش ها را علیه ما ایجاد می کنند لذا تلاش آنها این است که کلاً صلح و ثبات از کشور فلسطین برچیده شود. ما دیدیم که سازمان ملل و سازمان امنیت چگونه در برابر این تصمیم موضع‌گیری کردند لذا این تصمیم مغایر با همه موازین بین المللی و در تضاد با حقوق حقه ملت فلسطین است؛ ما در این کنفرانس همه با هم از آمریکا می‌خواهیم از این تصمیم خود دست بردارد و از این تصمیم عقب‌نشینی کند.

رییس مجلس الجزایر تاکید کرد: آقای رئیس و برادران گرامی عنوان اصلی کنفرانس ما مسئله فلسطین به عنوان مسئله جوهری و محوری جهان اسلام است. می بایست ما به همه چالش‌های فراروی این مسئله بپردازیم. مسئله فلسطین نخستین مسئله بشردوستانه و انسانی است که همه باید به آن حساس باشند. ادامه شهرک سازی در این منطقه باید هرچه سریعتر متوقف شود. ما باید به برادران فلسطینی کمک و یاری بدهیم.

وی افزود: کشور الجزایر به همه موازین بین المللی و گفتگوهای مسالمت آمیز و عدم مداخله در کشورها همواره پایبند بوده است و این کشور از همه مصوبات پارلمان های جهانی حامی حقوق ملت فلسطین دفاع می کند و امیدوار است که روند و حمایت از مقدسات اسلامی ادامه پیدا کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *