کسب درآمد ۶۸ میلیاردی دوایر ادارات ثبت برای دولت/ ابراز تاسف از کاهش اعتبارات سازمان ثبت اسناد در لایحه بودجه ۹۷

12:15 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۴۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی با اشاره به این که در نه ماهه سال جاری مبلغی بالغ بر ۶۸ میلیارد ریال توسط دوایر ادارات ثبت اسناد و املاک این استان برای دولت کسب درآمد و به خزانه دولت واریز شده است گفت: با این حال متاسفانه اعتبارات سازمان ثبت در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۳۹۷ دولت، نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

درآمد ۶۸ میلیاردی دوایر ادارات ثبت در نه ماهه سال جاری/ متاسفانه در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۳۹۷ دولت، اعتبارات سازمان ثبت اسناد نسبت به سال گذشته کاهش یافته استعلی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از رشد ۲۵ درصدی درآمد‌های وصولی ثبت اسناد واملاک خراسان شمالی خبر داد و گفت: ادارات ثبت اسناد و املاک همیشه بعنوان دستگاه‌های درآمدزا برای دولت بوده‌اند، اما متاسفانه اعتبارات این سازمان در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۳۹۷ دولت، نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: در9  ماهه سال جاری مبلغی بالغ بر ۶۸ میلیارد ریال توسط دوایر ادارات ثبت اسناد واملاک استان برای دولت کسب درآمد و به خزانه دولت واریز شده است که این مبلغ نسبت به 9 ماهه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

این مقام قضایی با اشاره به کسب رتبه برتر این اداره کل در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی تصریح کرد: این درآمد در حالی کسب شده است که این اداره کل در خصوص فضا ومکان اداری و همچنین نیروی انسانی ومنابع مالی وملزومات اداری با مشکل و کمبود مواجه است.

اسدی خاطرنشان کرد: لیکن با تمام این مشکلات خدمات همکاران ثبتی به مراجعین بدون وقفه ادامه دارد، اما متاسفانه با وجود درآمد زا بودن این سازمان، در لایحه بودجه پیشنهادی ۱۳۹۷ دولت، اعتبارات این سازمان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی ضمن تقدیر از همکاران و حمایت مسئولین با اشاره به این که همواره اداراه کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی در بخش‌های مختلف رتبه‌های برتر را داشته است گفت: در سال جاری با تحولات ایجاد شده در سازمان ثبت اسناد واملاک کشور والکترونیکی شدن امور، بیش از ۹۰ درصدی خدمات به صورت سیستمی ارائه شده است؛ لذا توجه بیشتر مسئولین به این دستگاه خدمات رسان و درآمد زا ضروری بنظر می‌رسد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *