ما طالب جنگ با هیچ کشوری نیستیم/ به روز ماندن نیروهای مسلح با برگزاری رزمایش‌های سخت ممکن می‌شود

7:01 - 26 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۲۲۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان گفت: لازمه آمادگی نیرو‌های مسلح، به روز نگه داشتن علم و توان جسمی و عملیاتی آنهاست که این به روز ماندن، با تمرین و ممارست و برگزاری رزمایش‌های سخت ممکن می‌شود.
امیر معمار باشیامیر سرتیپ دوم «مهدی معمارباشی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی، یگان‌های اِستند بای و آماده‌به‌کار ستاد‌های بحران در سراسر کشور هستند، اظهار کرد: قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان به دلایل شرایط جوی و محیطی استان گلستان، هر ساله با چندین نوع حادثه اعم از «آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع به دلیل خشکسالی» و همچنین «وقوع سیلاب در نواحی شهری و روستایی بر اثر شدت بارش باران» مواجه است.

وی با بیان اینکه «سیل زرین‌گل منطقه علی‌آباد کتول»، «آتش‌سوزی جنگل‌های گالیکش» و «حادثه معدن زمستان‌یورت»، از جمله حوادث امسال استان گلستان بودند که لشکر ۳۰ گرگان در مدیریت آن بحران‌ها بسیار موفق عمل کرد، گفت: در جریان حادثه معدن زمستان‌یورت آزادشهر، تا خروج آخرین پیکر از جانباختگان، یعنی قریب به ۲۰ روز در منطقه حضور داشتیم و مشارکت فعالانه‌ای را انجام می‌دادیم.  همچنین در جریان آتش‌سوزی جنگ‌های گالیکش و سیل زرین‌گل، لشکر عملیاتی ۳۰ گرگان جزو اولین یگان‌هایی بود که با تجهیزات ماشینی و استعداد انسانی خود به منطقه فراخوانده شد و امدادرسانی‌های قابل توجهی را ارائه داد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: از آنجا که این قرارگاه در همسایگی کشور ترکمنستان قرار دارد، بر اساس اقتضائات همسایگی با کشور‌های خارجی، باید از آمادگی، هوشیاری و توان رزمی بالایی برخوردار باشد تا بتواند در برابر هر نوع تهدید احتمالی به خوبی ایستادگی کند.

امیر معمارباشی افزود: لازمه آمادگی نیرو‌های مسلح، به روز نگه داشتن علم و توان جسمی و عملیاتی آنهاست که این به روز ماندن، با تمرین و ممارست و برگزاری رزمایش‌های سخت ممکن می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند «اگر خواهان صلح هستید، آماده جنگ باشید»، خاطرنشان کرد: ما طالب جنگ با هیچ کشوری نیستیم، ولی برای آنکه بتوانیم در برابر دشمنان از بازدارندگی مناسبی برخوردار باشیم نیازمندیم که همواره آماده باشیم.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *