توجیه خصوصی کردن آموزش در مدارس غیر دولتی آینده نگری نیست

19:30 - 25 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۱۲۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مشاور آموزشی و پژوهشی آموزش و پرورش گفت: معتقدیم، آموزش و پرورش نهاد حاکمیتی است و دولت باید همه امکانات و خدمات در حوزه تعلیم و تربیت را برای مردم فراهم کند.

توجیه خصوصی کردن آموزش در مدارس غیر دولتی آینده نگری نیستبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،عبدالوحید فیاضی با اشاره به خصوصی بودن آموزش در سال های گذشته اظهار داشت: روشی که سابقا در حال اجرا بود و بعد مجلس شورای اسلامی مانع شد، به نوعی خصوصی سازی آموزش و پرورش و خدمات تعلیم و تربیت بود. این نوع کاری که صورت گرفته بود در تنگناهای اقتصادی، متاسفانه آموزش و پرورش را مثل یک دستگاه صرفه جویی تحت فشار قرار می دادند تا آموزش و پرورش بتواند مثلا با قیمت تمام شده مدرسه را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی تاکید کرد: معتقدیم، آموزش و پرورش نهاد حاکمیتی است و دولت باید همه امکانات و خدمات در حوزه تعلیم و تربیت را برای مردم فراهم کند و در این بخش موضوع توجه اقتصادی، نخواهیم داشت. این نوعی خصوصی سازی با نگاه اقتصادی از نوع آینده نگرانه نیست.

عضو سابق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: در قانون اساسی این موضوع تصریح شده که همه خدمات تعلیم و تربیت و آموزش های تحصیلی کشور باید بطور رایگان باشد. البته آمده بودند این را به شکل دیگری انجام داده بودند که مورد مخالفت واقع شد و در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و اسناد فرادستی نظام جمهوری اسلامی نبوده است.

وی در خصوص واگذاری مدارس گفت: در چارچوب قانون شوراهای آموزش و پرورش آمده است که فضاها و املاک بدون استفاده آموزش و پرورش در چارچوب قانون می تواند به بخش خصوصی واگذار شود که مازاد بر مصرف آموزش و پرورش است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *