طرح ترافیک، ابزار قدرت شهرداری بود/ تغییر در سیاست‌های طرح برای ایجاد عدالت اجتماعی

8:51 - 29 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۰۳۵
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح ترافیک پیش از این ابزار قدرت مدیریت شهری تهران بوده است، اما در مجموعه جدید به دنبال این نیستیم که این سیاست را همچنان ادامه دهیم.

طرح ترافیکمحسن پورسید آقایی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: طرح ترافیک در سال‌های گذشته به ابزار قدرت شهرداری تهران تبدیل شده بود و مسئولان مدیریت شهری، با تکیه بر این قدرت اقدامات خود را پیش می‌بردند.

وی افزود: مدیریت جدید شهر تهران تمایل ندارد که از طرح ترافیک به عنوان ابزار قدرت استفاده کند و به هیچ وجه نگاه ما به مسئله طرح ترافیک این چنین نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پیش بینی‌های صورت گرفته به منظور کاهش ترافیک با اجرای طرح ترافیک جدید اظهارکرد: پیش بینی ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این است که با اجرای سیاست‌های جدید، میزان ترافیک را در شهر تهران کاهش دهیم.

پورسید آقایی ادامه داد: در حال حاضر این طور پیش بینی می‌شود که با اعمال تغییرات در اجرای طرح ترافیک پایتخت، ترافیک شهر تهران حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای سیاست‌های جدید، درآمد‌های شهرداری کاهش پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: در پی یکسان کردن عوارض برای تمام شهروندان به منظور ورود به محدوده طرح ترافیک هستیم و با این کار، درآمد‌های شهرداری کاهش خواهد یافت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ایجاد عدالت اجتماعی را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری در پایتخت دانست و تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های ما، ایجاد عدالت اجتماعی در شهر تهران است و با اعمال تغییر در طرح ترافیک، تا حدودی عدالت اجتماعی در شهر برقرار خواهد شد.

پورسیدآقایی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران بیان کرد: باید به سمتی پیش رویم که با توسعه حمل و نقل عمومی، شرایط برای استفاده هر چه بیشتر شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی فراهم‌تر شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *