رشد بخش ترانزیت در 9 ماهه ابتدایی سال/ سهم جابجایی کالای غیر نفتی به 4 میلیون و 800 هزار تن رسید

21:00 - 25 دی 1396
کد خبر: ۳۸۷۰۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
در 9 ماهه سال جاری سهم بخش ترانزیت رشد کرده و سهم جابجایی کالای غیر نفتی به 4 میلیون و 800 هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان راهداری در 9 ماهه سال جاری سهم بخش ترانزیت 20 درصد رشد کرده است.

این در حالی است که در مدت فوق سهم جابجایی کالای غیر نفتی به 4 میلیون و 800 هزار تن رسیده و سهم کالای نفتی 2 میلیون تن بوده است.

به علاوه در 9 ماه سال 96، بیش از 6 میلیون و 800 هزار تن کالا از 32 مرز فعال زمینی و آبی ایران ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

نکته قابل توجه اینجاست که در مدت فوق مرز پرویزخان بسته بوده و فعالیت در این مرز صورت نگرفته است، ولی با توجه به عملکرد صعودی در 6 ماه نخست سال جاری سهم 15 درصد و در رتبه دوم مرز بازرگان سهم 11 درصدی را در ترانزیت بار داشته است.

همچنین در بندر شهید رجایی بیشترین کالاهای ترانزیتی وارد شده و در مدت فوق 2 میلیون و 500 هزار تن و 36 درصد فعالیت در این بخش داشته است.

براساس اعلام راهداری با شروع به کار مرزهای پرویزخان و باشماغ ترانزیت فرآورده های سوختی از ایران مجددا از سرگرفته شده و روند رو به رشد ترانزیت ایران به تثبیت برسد و شاهد ادامه این روند در روزهای باقی مانده از سال جاری باشیم.

گفتنی از نظر مبدا و مقصد عبور کامیون ها از عراق به امارات که دارای بار فرآورده های نفتی بوده بیشترین سهم را در این حوزه داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *