جراحی زیبایی و درمان نازایی برند گردشگری سلامت ایران است

10:03 - 25 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۹۴۶
نایب رییس کمیته گردشگری سلامت ایران گفت: برند گردشگری سلامت ایران جراحی زیبایی و درمان نازایی است.

جراحی زیبایی و درمان نازایی برند گردشگری سلامت ایران استمحمد پناهی در ‌گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: ظرفیت های خدمات پزشکی ما نخستین داشته در حوزه گردشگری سلامت است. قیمت مناسب خدمات، زیر ساخت مناسب، مهمان نوازی و از همه مهم تر طول انتظار کوتاه داشته های ما در حوزه گردشگری سلامت است. طول انتظار کوتاه بیمار برای دریافت خدمات پزشکی در کشور ما ویژگی مهمی است که در گردشگری سلامت به عنوان امتیاز کشور است.

وی افزود: این ظرفیت صرفا ظرفیت خارجی نیست، در گردشگری تندرستی و طبیعت درمانی موضوع گردشگر داخلی مطرح است. از سوی دیگر گردشگری سلامت می توان به توزیع خدمات درمانی نیز کمک کند.

نایب رییس کمیته گردشگری درباره مهمترین خدمات درمانی کشور که می تواند مقصد گردشگران سلامت باشد، گفت: جراحی زیبایی، بیماری های تخصصی و فوق تخصصی، درمان نازایی و پیوند پوست بخش هایی از خدمات درمانی هستند که گردشگر سلامت با توجه به امتیازهایی که ایران دارد به برای آنها مراجعه می کند. به طور مثال ما در پیوند مغز استخوان صاحب سبک هستیم. در کاشت مو هم امکاناتی داریم که می توانیم در حوزه گردشگری سلامت استفاده کنیم.

وی به جذب گردشگر از کشورهای همسایه ‌به عنوان یکی از اهداف گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: گردشگری سلامت با گردشگری مذهبی عجین شده است. حدود 200 میلیون شیعه میتوانند برای زیارت به ایران بیایند و بخش مهمی از گردشگری سلامت ما متوجه این گردشگران است. آنها با توجه به امکانات پزشکی ایران وقتی برای زیارت به ایران سفر می کنند، نسبت به درمان خود نیز اقدام می کنند.

وی افزود: کشور عراق برای ما مبدا مهمی است. در کنار آن آذربایجان و حاشیه خلیج فارس بخش دیگری از گردشگران سلامت برای کشور ما هستند. به تازگی شاهد فعالیت در حوزه قفقاز و آسیا میانه هستیم و امیدواریم از این بخش هم بتوانیم گردشگر سلامت برای کشور جذب کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *