همه چیز درباره 270 نوع سرطان شایع جهان

23:47 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۹۱۳
عضو هیات مدیره انجمن سرطان ایران با اشاره به انواع فراوان سرطان در دنیا، گفت: تضمین سلامت مردم جهان در گرو مطالعات سلولی مولکولی است.

همه چیز درباره 270 نوع سرطان شایع جهانبه گزارش گروه فضای مجازی ، ناصر پارسا در دومین کنگره پزشکی شخصی گفت: آینده پیشگیری و درمان بیماری ها وابسته به پیشرفت و شناخت تمام مولکول های یک سلول است.

وی افزود: امروزه با تشخیص بیومارکرها در مولکول های بدن می توانیم تشخیص زودرس بیماری ها را رقم بزنیم.

این متخصص سرطان شناس گفت: ۲۷۰ نوع سرطان داریم سرطان هایی که در مرحله اول تشخیص داده می شوند کاملا قابل درمان هستند و سرطان هایی که بیمار دیر متوجه آنها می شود و بافت های دیگر بدن را درگیر می کند درمان آنها سخت خواهد شد. در اینجا وجود بیومارکرها بسیار پراهمیت خواهد بود زیرا هر سرطان بیومارکرهای خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: تضمین سلامت مردم جهان در گرو مطالعات سلولی مولکولی است و نهایتاً هر شخص امضای پزشکی خود را خواهد داشت. این ژن مانند اثر انگشت کاملاً خاص بوده و در همه افراد با یکدیگر متفاوت است.

پارسا اظهار داشت: وجود این کنگره کمک می کند که بدانیم خارج از ایران چه می گذرد و این علم در داخل کشور در چه مرحله ای قرار دارد که با بررسی آن، علوم مربوط به این حوزه را با دانشمندان دیگر کشورهای جهان به اشتراک بگذاریم.

عضو هیات مدیره انجمن سرطان ایران گفت: خوشبختانه با برگزاری سالانه این کنگره ها متوجه می شویم که چه پیشرفت هایی در این حوزه حاصل شده است. ایرانیان تنوع ژنتیکی بسیاری دارند و ممکن است دارویی که برای ژن یک فرد کرد ساخته می شود بر روی فردی در دیگر نقاط کشور جواب ندهد.

پارسا ادامه داد: در ایران روز به روز شرکت های دانش بنیان بیشتری به این علم توجه می کنند و مراکز بسیاری درگیر این حوزه شده اند. باید برای پیشرفت هر علمی از وحدت تمامی اساتید مربوط به آن حوزه استفاده کرد تا علم خود را با هم تبادل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پزشکی شخصی در ایران از فاز مطالعاتی گذر کرده و افراد در بانک ژن‌ها می‌توانند بفهمند که مستعد بیماری خاصی هستند یا خیر.

 

منبع: مهر

 

 

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *