روایت مقاومت گردان عمار در تنگه ابوغریب/تلاش دوباره بهرام توکلی برای موفقیت در جشنواره فیلم فجر+عکس

8:14 - 25 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۸۰۲
فیلم سینمایی "تنگه ابوغریب" به کارگردانی "بهرام توکلی" امسال در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی "تنگه ابوغریب" به کارگردانی "بهرام توکلی" امسال در بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر قرار گرفته است.

این فیلم جزو آثار دفاع مقدسی سینمای ایران است که در جشنواره امسال با سایر فیلم ها به رقابت پرداخته و از نگاه بسیاری از منتقدان یکی از شانس های اصلی سیمرغ بلورین در بخش های فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری محسوب می شود.

تنگه ابوغریب

در 21 تیرماه 1367، حمله وسیعی سراسر جبهه جنوب را درگیر می‌کند، یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به شهرها و جاده‌های کلیدی ایران را دارد تنگه ابوغریب است، تنگه ای که نام و خاطره اش در میانه تاریخ رسمی روزهای پایانی جنگ گم شده تنگه ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود.

جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی از جمله بازیگران اصلی هستند که در فیلم "تنگه ابوغریب" به ایفای نقش پرداخته اند.

تنگه ابوغریب

بهرام توکلی متولد 1355 تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد فیلمنامه نویسی از دانشگاه تربیت مدرس است. وی فعالیت سینمایی را با کارگردانی فیلم های کوتاه آغاز کرد. از دیگر فعالیت های او میتوان به طراحی پوستر اشاره کرد.

توکلی تا به حال در کارنامه فیلمسازی خود اثری موفق به نام "پابرهنه در بهشت" را می بیند. وی برای این فیلم توانست سیمرغ بلورین بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر(بخش مسابقه فیلم های اول) را از آن خود نماید.

تنگه ابوغریب

بیگانه، من دیگو مارادونا نیستم، برف سرخ، نزدیک تر، آسمان زرد کم عمق، پرسه در مه، اینجا بدون من، پابرهنه در بهشت و عقل سرخ نام 9 اثر سینمایی است که توکلی تاکنون کارگردانی آنها را بر عهده داشته است.

سایر عوامل اجرایی این فیلم عبارتند از: طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، برنامه ریز: علی مردانه، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، دستیار اول کارگردان: محمد عسگری، جانشین تولید: کیورث عباسی، مشاور رسانه ای: علی مرادخانی، عکاس: محمد بدرلو، محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه ای اوج

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *