۱۸۶ اثر در فهرست آثار ملی منقول ثبت شد/ از تخت جمشید تا گلستان

14:07 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۷۷۸
۱۸۶ اثر موزه‌ای از استان‌های سیستان‌ و بلوچستان، آذربایجان غربی، خوزستان و فارس، موزه ملی ایران، موزه میرعماد مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد و کاخ گلستان در فهرست آثار ملی منقول به ثبت رسید.
۱۸۶ اثر در فهرست آثار ملی منقول ثبت شد/ از تخت جمشید تا گلستانبه گزارش گروه جامعه ، فرهاد نظری مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث‌فرهنگی گفت: از ۱۸۶ اثر ثبتی جدید، ۳۵ اثر به سفال‌های نیشابور موزه ملی ایران، ۲۰ قطعه خط نستعلیق استادان خوشنویسی میرعلی هروی، شاه‌محمود نیشابوری ملقب به زرین‌قلم و... موجود در موزه خط و کتابت میرعماد و ۲۷ اثر به مجموعه تابلوهای نقاشی محمودخان ملک‌الشعرا (صبا) نقاش توانا و خوشنویس چیره‌دست دوره قاجار در کاخ گلستان تعلق دارد.

مدیرکل ثبت آثار، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد ۳۱ شیء از موزه تخت‌جمشید و ۱۰ اثر محوطه تاریخی و جهانی شوش از‌جمله آثاری است که در کمیته ثبت آثار منقول واجد ارزش ثبت شناخته شد.

وی ۲۷ اثر مکشوفه از کاوش‌های باستان‌شناختی محوطه باستانی حسنلو در آذربایجان غربی شامل اشیای سفالی، مفرغی و استخوانی و ۳۶ اثر از محوطه ثبت جهانی شهر سوخته در ۵۶ کیلومتری شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان را از دیگر آثار ثبت‌شده در فهرست آثار ملی منقول عنوان کرد. 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *