هر روز تعطیلی مدارس مشهد 40 میلیارد ریال خسارت در پی دارد

12:43 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۷۲۷
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هر روز تعطیلی مدارس در مشهد40 میلیارد ریال خسارت به آموزش و پرورش وارد می کند.

هر روز تعطیلی مدارس مشهد 40 میلیارد ریال خسارت در پی داردبه گزارش گروه فضای مجازی ، قاسمعلی خدابنده گفت که ماهانه 2300 میلیارد ریال حقوق در آموزش و پرورش خراسان رضوی پرداخت می شود که با احتساب اینکه 55 درصد دانش آموزان و 55 درصد فرهنگیان استان در مشهد استقرار دارند از این بابت ماهانه 1200 میلیارد ریال در مشهد پرداخت می شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب روزانه 40 میلیارد در مشهد حقوق پرداخت و با هر روز تعطیلی این رقم به ضرر آموزش و پرورش تمام می شود. این میزان بدون احتساب سایر خسارت‌های وارده است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تعطیلی دیروز مدارس مشهد بخاطر شدت آلودگی هوا اشاره و بیان کرد: ضمن اینکه رعایت بهداشت و تامین سلامتی دانش آموزان بسیار اهمیت دارد و سرلوحه امور وبرنامه ریزیهاست بر این اعتقادیم که باید در جهت کاهش آلودگی هوا برای همه شهروندان به ویژه دانش آموزان تلاشها و اقدامات لازم انجام شود تا شاهد خسارتهای تحمیلی و سلامتی که برآورد میزان آن بسیار سخت است نباشیم.

وی گفت: می توان با برنامه ریزی و انجام وظایف هر دستگاه متولی و نقش آفرین در مدیریت آلودگی هوا با هزینه های به مراتب کمتر از خسارتهای میلیاردی به کشور جلوگیری کرد.

خدابنده افزود: بخاطر تعطیلی دیروز فعالیت 1200 مدرسه با 16 هزار کلاس درس در مشهد متوقف شد. این میزان معادل 88 هزار ساعت آموزشی و درسی در سه مقطع تحصیلی و هنرستانها است. اگر تنها حقوق معلمان را به میزان ساعت آموزشی حق التدریس حساب کنیم حدود 11 میلیارد و 440 میلیون ریال از این منظر خسارت وارد شده است. مجموعا در یک روز تعطیلی مدارس مشهد حدود هشت هزار نفرنیروی انسانی مدارس تعطیل شده اند.

خراسان رضوی دارای یک میلیون و 200 هزار دانش آموز، 12 هزار و 500 مدرسه با 53 هزار کلاس درس و 90 هزار کارمند فرهنگی است. شنبه 22 دی مدارس کلانشهر مشهد در همه مقاطع تحصیلی نوبتهای صبح و عصر بر اثر شدت آلودگی هوا و بر اساس مصوبه کارگروه آلودگی هوای خراسان رضوی تعطیل شدند.

منبع: ایرنا

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *