عدم توافق ولید بن طلال با مقامات سعودی

12:25 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۷۱۳
خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات عربستان گزارش داد که تاکنون مذاکرات «ولید بن طلال»، شاهزاده ثروتمند سعودی» با مقامات این کشور برای حل اختلافات به نتیجه نرسیده و بن‌طلال شرایط مقامات را نپذیرفته است.

عدم موافقت ولید بن طلال با شرایط مقامات سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات عربستان گزارش داد که تاکنون مذاکرات «ولید بن طلال»، شاهزاده ثروتمند سعودی» با مقامات این کشور برای حل اختلافات به نتیجه نرسیده و بن‌طلال شرایط مقامات را نپذیرفته است.

«محمد بن سلمان»، شاهزاده جوان و بلندپرواز خاندان سعودی و ولیعهد عربستان سعودی، ماه نوامبر در ادامه کودتای نرم خود علیه مخالفان 11 نفر از شاهزادگان مخالف و 38 نفر از وزیران فعلی و سابق این کشور را بازداشت کرد.

ولیعهد عربستان با تشکیل «کمیته موسوم به مبارزه با فساد» این افراد را به اتهام فساد مالی، در اقامت اجباری قرار داده است.

آنگونه که رویترز پیش از این نوشته دولت عربستان به افراد بازداشت‌شده پیشنهاد داده اگر 70 درصد دارایی و ثروت خود را تحویل دولت دهند، پادشاهی عربستان آنها را آزاد می‌کند.

«ولید بن طلال» یکی از شاهزاده‌های مطرح عربستان که نشریه «فوربس» ثروت وی را 17 میلیارد دلار برآورد کرده است متهم به پولشویی، رشوه و اخاذی از مقامات عربستان است اما هیچ یک از نزدیکان وی در این باره اظهار نظر رسمی نکرده‌اند.

مقامات عربستانی به رویترز گزارش داده‌اند که ولید بن طلال در حال مذاکره با مقامات این کشور برای حل اختلافات و آزادی از زندان است اما تاکنون این مذاکرات نتیجه‌ای نداده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *