ضرورت تقویت بعد نظارت بر شهرداری‌ها و مبارزه با تجمل گرایی/ گره‎گشایی از مشکلات مردم باید رویکرد اصلی شوراها باشد

11:29 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۶۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: شوراهای اسلامی شهرها باید رویکرد اصلی خود را تصویب طرح‌هایی که گره از کار مشکلات مردم برمی‌دارد، قرار دهند.

گره گشایی از مشکلات مردم باید رویکرد اصلی شوراها باشدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در نشست شورای اسلامی شهر قزوین افزود: یکی از راه‌های جذب رحمت الهی خدمت به مردم است چرا که رافت به خلق خدا و نفع رسانی به انسان‌ها موجب قرب و نزدیکی به خداوند می‌شود.


رییس کل دادگستری قزوین اضافه کرد: شورا‌های اسلامی با خدمت به مردم در مسیر رحمت الهی قرار گرفته اند و افراد عضو شورا باید از این فرصت به شکل مطلوب استفاده کنند.

وی در ادامه خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر قزوین گفت: باید تلاش کنید با طرح‌های خود گره از کار مردم باز کنید و دنیا خواهی و قدرت طلبی در واقع کنار رفتن از مسیر رحمت الهی است که باید از آن پرهیز کنیم.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: اعضای شورا با هر نگاه سیاسی باید از فرصت بدست آمده برای خدمت رسانی به شهروندان به نحو احسن استفاده کنند و مقام معظم رهبری نیز بار‌ها به باید‌ها و نباید‌های شورای اسلامی شهر و وظایف ۳۰ گانه شورا‌ها پرداخته اند که این مهم نیز باید مورد توجه اعضای شورا قرار بگیرد.

وی به اعضای شورا توصیه کرد قانون را در مدار کار خود قرار داده و سعی کنند تمامی طرح‌ها و مصوبات آنان در مسیر قانون برای حل مشکلات مردم تصویب شوند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: توجه به مختصات شهر اسلامی، تقویت هویت فرهنگی شهر، مبارزه با فساد و رشوه خواری در شهرداری‌ها، تقویت بعد نظارت بر شهرداری‌ها و مبارزه با تجمل گرایی در شهرداری‌ها از جمله وظایف شورا‌ها هستند که باید به آن به شکل جدی توجه شود.

وی افزود: اگر شهر اسلامی با هویت اسلامی محقق شود امروز شاهد این حجم پرونده در سال نخواهیم بود و باید دید چقدر مهندسی ناهمگون شهری در این اعداد و ارقام تاثیر دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *