بهترین جایگزین برنج برای کاهش وزن را بشناسید

11:44 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۶۷۴
توصیه می‌شود افرادی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند برنج را از وعده غذایی خود حذف کرده و ته‌ دیگ را جایگزین آن کنند، به عنوان مثال به جای خوردن چلو خورش، ته دیگ و خورش مصرف کنند.
بهترین جایگزین برنج برای کاهش وزن را بشناسیدبه گزارش گروه فضای مجازی ، یک فوق تخصص تغذیه "ته دیگ" را بهترین جایگزین برنج برای کاهش وزن عنوان کرد.

دکتر کیومرث دانشور "ته دیگ" را یکی از پنج غذای سالم و خوب عنوان کرد و افزود: ته دیگ در کنار نان برشته، حلیم، ماکارونی و سیب زمینی به عنوان پنج غذای سوپر سالم هستند که بودن آن‌ها در سفره سلامت افراد را تضمین می‌کند.

دانشور مصرف ته‌دیگ را عامل موثری برای کاهش وزن دانست و افزود: توصیه می‌شود افرادی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند برنج را از وعده غذایی خود حذف کرده و ته دیگ را جایگزین آن کنند، به عنوان مثال به جای خوردن چلو خورش، ته دیگ و خورش مصرف کنند.

وی تصریح کرد: افراد محدودیتی در مصرف ته‌دیگ ندارند و می‌توانند ته دیگ را به هر اندازه که می‌خواهند مصرف کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در نوع ته دیگ نیز محدودیتی وجود ندارد و افراد می‌توانند از هر نوع ته‌دیگ شامل ته‌دیگ سیب زمینی، برنج و نان برای لاغر شدن استفاده کنند.

دانشور در ادامه اظهار کرد: خوردن ته‌دیگ به حدی مفید است که توصیه می‌شود افرادی که دندان خوردن آن را ندارند حتما بگذارند ته‌دیگ نرم شده و سپس استفاده کنند.

این فوق تخصص تغذیه مهم‌ترین نکته در زمینه ته‌دیگ را نوع روغن آن عنوان کرد و افزود: چنانچه روغن امگا ۳ مصرف شود قطعا ته دیگ سالمی بدست خواهد آمد و افراد می‌توانند با خیال راحت از آن ته دیگ استفاده کنند.

دانشور خاطرنشان کرد: افراد باید به خاطر داشته باشند که ته دیگ سالم ته دیگی است که رنگ آن طلایی و یا قهوه‌ای روشن باشد و خوردن ته دیگ با رنگ قهوه‌ای تیره قطعا سرطان‌زا خواهد بود.
 
منبع:عصر ایران
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

برچسب ها: کاهش وزن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *