در آمد موزه‌ها به آنها بر می‌گردد/ ۳۰ موزه درآمد خوبی دارند

10:44 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۶۴۱
معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در سازمان برنامه‌و‌بودجه مصوب شد تا درآمدهای موزه‌ها، محوطه‌ها و سایت‌ها با نام و حساب اختصاصی آن‌ها به خزانه عمومی دولت واریز شود و بدون کسر به خود این بخش‌ها برگردد.
در آمد موزه‌ها به آن‌ها بر می‌گردد/ ۳۰ موزه درآمد خوبی دارندبه گزارش گروه جامعه ،محمد حسن طالبیان گفت: این روند و گشایش حساب اختصاصی برای تک تک موزه‌ها و سایت‌ها، دیگر به جای بخشی از درآمد، همه درآمد به خودشان بر می‌گردد.

وی افزود: ابتدا همه پول‌ها و درآمد اکتسابی سالیانه برای کنترل با نام خود موزه یا سایت و پایگاه بهخزانه می‌رود و پس از انجام کنترل و مراتب لازم، همه مبلغ به‌‌ همان میزان واریزی به خود مراکز تخصیص می‌یابد.»

طالبیان با اشاره به اینکه موزه‌ها به صورت هیئت‌امنایی اداره می‌شوند، گفت: تخصیص درآمد موزه‌ها به خودشان می‌تواند منجر به مدیریت بهتر شده و موزه‌ها از این درآمد برای توسعه و پرداخت حقوق پرسنل خود استفاده کنند.

 
به گفته وی، تعداد محدودی از موزه‌های کشور در حدود ۳۰ موزه، مانند تخت جمشید، حافظیه، سعدآباد و میدان نقش جهان دارای درآمد خوب هستند و باقی موزه‌ها باید برای اداره خود یارانه‌های دولتی دریافت کنند.

طالبیان اظهار کرد: در سنوات قبل ۲۰ تا ۳۰ درصدی از مجموع درآمد سالیانه موزه‌های کشور که به خزانه عمومی دولت واریز می‌شد، دوباره به آن‌ها بازگردانده می‌شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *