نجات جان دو نفر از مجازات قصاص در زاهدان

9:22 - 24 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۵۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام بندانی از تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه 19 زاهدان و نجات دو نفر از مجازات قصاص خبر داد.

نجات جان دو نفر از مجازات قصاص در زاهدان/ پایان درگیری‌های طایفه‎ای با تلاش شوراهای حل اختلافحجت الاسلام حمید رضا بندانی رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه 19 زاهدان و نجات دو نفر از مجازات قصاص خبر داد.

وی در تشریح این خبر اظهار کرد: اختلاف خانوادگی بین دو خانواده منجر به قتل می‌شود که این قتل نیز زمینه گسترش اختلافات و درگیری‌های طایفه ای را فراهم کرد.

حجت‌الاسلام بندانی افزود: پس از دستگیری و انجام مراحل قضایی، دادگاه با توجه به کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان، شکایت اولیای دم و تقاضای آنان مبنی بر قصاص متهمان و همچنین گواهی پزشکی قانونی متهمان را به قصاص نفس در حق اولیا دم محکوم می‌کند.

رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از صدور حکم قصاص شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان پرونده را به شعبه 19 شورای حل اختلاف جهت صلح و سازش و اخذ رضایت از اولیای دم ارسال می‌کند.


وی گفت: اعضای شوای حل اختلاف شماره 19 زاهدان در مرحله نخست با خانواده مقتول که ساکن زابل بوده اند ارتباط گرفته و تلاش کردند تا بتوانند جلسات اولیه را برگزار کنند.


رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان ادامه داد: تلاش شورا جهت برگزار جلسه نتیجه داد و در جلسه اولیه که طرفین پرونده مقابل هم قرار گرفتند با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف و نتایج خوب بخشش در زندگی نهایتا مادر مقتول به اخذ دیه از طرف مقابل رضایت داد.


رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان افزود: نهایتا طی جلسه ای که در شورای حل اختلاف شماره 19 با حضور طرفین پرونده برگزار شد خانواده مقتول رضایت خود را اعلام و صورت جلسه سازش را امضا کردند.


بندانی تاکید کرد: با ایجاد مصالحه در بین افراد ریشه‌های اختلاف به کلی از بین می‌رود و این مهم آثار بسیار خوبی برای جامعه به دنبال خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *