صادرات 2 هزار تنی مواد غذایی به قطر

23:37 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۵۰۴
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: از ابتدای همکاری های تجارت دریایی این بندر با کشور قطر (خردادماه امسال) تاکنون، یک هزار و 900 تی ای یو کانتینر یخچالی مواد غذایی و محصولات کشاورزی به این کشور صادر شده است.

صادرات 2 هزار تنی مواد غذایی به قطر از طریق بندرلنگهبه گزارش گروه فضای مجازی ، قاسم عسکری نسب  مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه، در نشست تسهیل صادرات به بندرالرویس قطر اظهار داشت: اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه در گام نخست به منظور فراهم سازی زیرساخت ها و تسهیل صادرات به بندرالرویس قطر، اجرای دو طرح ویژه ساخت رمپ ویژه (مسیر دسترسی به اسکله یا شناور) در نزدیکترین فاصله به محل نگهداری کانتینرها و محوطه سازی و احیای اراضی پشتیبانی را آغاز کرد.


وی افزود: تخصیص محوطه ویژه نگهداری کانتینرهای خالی ورودی از قطر و کانتینرهای در انتظار نوبت ارسال و همچنین ایجاد شرایط ورود و خروج کانتینر و پهلودهی شناورها نیز از دیگر طرح هایی است که زمینه ساز افزایش تبادلات تجاری با کشور قطر خواهد شد.


مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در این نشست آمادگی کامل این بندر برای خدمات رسانی و همکاری با صادر کنندگان، شرکت های کشتیرانی و دستگاه های اجرایی به منظور تسهیل صادرات به بندرالرویس قطر را اعلام کرد.


بندر لنگه به عنوان اصلی ترین بندر غرب هرمزگان افزون بر ترانزیت کالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می کند.


موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه پشتیبانی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس(سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.


داشتن کمترین فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.


بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

 

منبع: ایرنا

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *