مقدمات حج ۹۷ فراهم شده است/ تصویر هوایی جدید از نفتکش ایرانی/ گنجینه کاشی‌های رنگارنگ ایران در محاصره آب

19:07 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۴۶۳
مقدمات حج ۹۷ فراهم شده است، تصویر هوایی جدید از نفتکش ایرانی، گنجینه کاشی‌های رنگارنگ ایران در محاصره آب و ... را در بسته اخبار پربازدید رسانه‌ها بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، مقدمات حج 97 فراهم شده است، تصویر هوایی جدید از نفتکش ایرانی، گنجینه کاشی های رنگارنگ ایران در محاصره آب و ... را در بسته اخبار پربازدید رسانه ها بخوانید.

مقدمات حج 97 فراهم شده است

میزان: در همایش مسئولان حج استان فارس که با حضور مسئولان حوزه حج و زیارت و روحانیون و مداحان منطقه فارس در سالن عترت اداره کل اوقاف و امور خیریه شیراز برگزار شد، حجت الاسلامسید علی قاضی عسکر با اشاره به تبلیغات وسیعی که علیه روحانیون در فضای مجازی صورت می‌گیرد، لزوم پاسخگویی به شبهات را خاطرنشان ساخت و گفت: روحانیون باید در صحنه و درکنار مردم باشند و توطئه‌های دشمنان را برای ایجاد جدایی بین مردم و روحانیت خنثی کنند. باید خرافات را از زیارت و عزاداری‌ها زدود و فلسفه زیارت را که همان شناخت معصومین علیهم السلام و بهره گیری و متأثرشدن از معنویات، اخلاق و رفتار امامان معصوم است برای مردم تبیین کرد. حج ۹۶ به خوبی و با موفقیت برگزار شد؛ مقدمات کار برای انجام حج در سال ۹۷ فراهم شده و روحانیون از هم اکنون باید مقدمات را برای آماده سازی حجاج و تشکیل جلسات توجیهی آموزش فراهم سازند.

صعود قیمت نفت در بازارهای جهانی

رویترز: قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 61 سنت افزایش به 69 دلار و 87 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 50 سنت افزایش به 64 دلار و 30 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت روز پنجشنبه به بالاترین رقم از اواخر سال 2014 تاکنون یعنی 64 دلار و 77 سنت رسید. در این هفته، قیمت نفت برنت مجموعا 3.3 درصد و قیمت نفت خام آمریکا 4.7 درصد افزایش داشت. سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و روسیه در اواخر سال 2016 توافق کردند که میزان تولید خود را حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این توافق تا پایان سال 2018 ادامه خواهد داشت. نواک گفته، قیمت های فعلی داوم نخواهد داشت و وی در نشست کمیته نظارت در عمان که روز 21 ژانویه برگزار خواهد شد وضعیت بازار را با سایر اعضا مورد بحث قرار خواهد داد.

مناظر زیبای زمستانی ژاپن

مشرق: مناظری زیبا از فصل زمستان در ژاپن را مشاهده می‌کنید.

مقدمات حج ۹۷ فراهم شده است/ تصویر هوایی جدید از نفتکش ایرانی/ گنجینه کاشی‌های رنگارنگ ایران در محاصره آب

مقدمات حج ۹۷ فراهم شده است/ تصویر هوایی جدید از نفتکش ایرانی/ گنجینه کاشی‌های رنگارنگ ایران در محاصره آب

مقدمات حج ۹۷ فراهم شده است/ تصویر هوایی جدید از نفتکش ایرانی/ گنجینه کاشی‌های رنگارنگ ایران در محاصره آب

تصویر هوایی جدید از نفتکش ایرانی

نیروهای امداد چین که به نفتکش وارد شدند علاوه بر کشف دو پیکرخدمه کشتی، جعبه سیاه را نیز پیدا کردند.

مقدمات حج ۹۷ فراهم شده است/ تصویر هوایی جدید از نفتکش ایرانی/ گنجینه کاشی‌های رنگارنگ ایران در محاصره آب

مقدمات حج ۹۷ فراهم شده است/ تصویر هوایی جدید از نفتکش ایرانی/ گنجینه کاشی‌های رنگارنگ ایران در محاصره آب


گنجینه کاشی های رنگارنگ ایران در محاصره آب

ایرنا: مدتی است که تن سالخورده بنای تاریخی تکیه معاون الملک کرمانشاه در معرض نم زدگی، فرسایش و ریزش کاشی های رنگی قرار گرفته و نجات و مرمت این بنای مینیاتوری به یکی از مهم ترین مطالبات مردمی تبدیل شده است. تکیه معاون الملک از جمله آثار زیبا و باشکوهی است که از دوره قاجار در شهر کرمانشاه به یادگار مانده، این تکیه در میان دریایی از رنگ و زیبایی، هر نظاره گری را مدهوش می کند. این اثر تاریخی با سه بخش حسینیه، زینبیه و عباسیه در بافت قدیمی شهر کرمانشاه در محله آبشوران قدیم و در خیابان حدادعادل واقع شده، این اثر در سال 1354 با شماره ثبت 945 به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است. در سال 1287 هجری شمسی در جریان مبارزات جنبش مشروطه خواهی گروهی از معترضان به این دلیل که تکیه معاون الملک محل اجتماع مشروطه خواهان شده بود به این بنا آسیب رسانده و آن را به توپ بستند که پس از مدتی با فروکش کردن قیام، بانی این اثر، بخش عباسیه را به تکیه اضافه کرد. این اثر مورد توجه ویژه مردم کرمانشاه قرار دارد چرا که به عنوان یک اثر بی بدیل از فرهنگ ایرانی اسلامی برجا مانده است. تکیه معاون الملک بیش از یک قرن است که در برابر سرما و گرما تاب آورده و در برهه ای از تاریخ، بارها در میانه جنگ و تهاجم قرار گرفته ولی باز هم این بنای پرآوازه کرمانشاه پابرجا باقی مانده است و با درخشش کاشی های بی نظیر و رنگارنگ خود دل هر ببیننده و رهگذری را می رباید. با وجود این همه زیبایی و استواری، مدتی است که تن سالخورده بنای تاریخی و تنها تکیه مینیاتوری جهان در معرض خطرات محیطی قرار گرفته که به دل نگرانی کرمانشاهیان و تاریخ دوستان تبدیل شده است.

مقدمات حج ۹۷ فراهم شده است/ تصویر هوایی جدید از نفتکش ایرانی/ گنجینه کاشی‌های رنگارنگ ایران در محاصره آب


تاخیر 57 درصد پروازهای فرودگاه مهرآباد در آذرماه

سازمان هواپیمایی کشور امروز عملکرد خطوط هوایی کشور در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد در آذرماه را منتشر کرد. بر پایه اطلاعات سامانه اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، از 6 هزار و 295 پرواز فرودگاه مهرآباد در آذر ماه، 3600 پرواز با تاخیر و 2 هزار و 695 پرواز بموقع انجام شد. بررسی آمارهای مربوط به تاخیر پروازهای 15 شرکت هوایی از مهرآباد تهران نشان می دهد در این ماه 72 درصد پروازهای شرکت هواپیمایی آتا ایر، 50 درصد پروازهای شرکت هوایی آسمان و 49 درصد هواپیمایی آتا با تاخیر همراه بود. در این ماه 47 درصد پروازهای هوایی شرکت کیش ایر، 65 درصد پروازهای هوایی ایران ایر، 64 درصد پروازهای نفت و 59 درصد شرکت آسمان از مهرآباد تاخیر داشت. در آذر ماه شرکت هواپیمایی آسمان با 1028 مورد بیشترین پرواز را در مسیرهای داخلی از طریق فرودگاه مهرآباد انجام داد که 421 پرواز آن بموقع و 607 پرواز با تاخیر صورت گرفت. همچنین در این ماه تعداد پروازهای هوایی شرکت هواپیمای ماهان از فرودگاه مهرآباد 681 مورد بود که 381 پرواز آن بموقع و 300 پرواز آن با تاخیر انجام شد. در مدت یاد شده شرکت هوایی آتا ایر موفق شد 626 پرواز از مهرآباد داشته باشد که 178مورد آن بموقع و 448 مورد آن با تاخیر بود. شرکت هوایی ایران ایر نیز در این ماه 759 پرواز انجام داد که 266 پرواز آن بموقع و 493 مورد آن با تاخیر همراه شد. بر اساس این گزارش، در آذرماه امسال شرکت هوایی زاگرس ایر در مجموع 631 پرواز را از طریق مهرآباد انجام داد که 290 مورد آن بموقع و 341 مورد آن با تاخیر بود. شرکت هوایی کاسپین در این ماه 470 پرواز از مهرآباد داشت که 221 مورد آن بموقع و 249 پرواز آن با تاخیر انجام شد. شرکت هوایی کیش ایر در این ماه در مجموع 423 پرواز از مهرآباد انجام داد که 175 مورد آن بموقع و 248 مورد آن با تاخیر بود. در این ماه شرکت هوایی قشم ایر نیز در مجموع 420 پرواز از طریق مهرآباد انجام داد که 172 مورد آن بموقع و 248 پرواز آن با تاخیر به مقاصد خود پرواز کردند. هواپیمایی تابان نیز در این ماه 400 پرواز از مهرآباد انجام داد که 170 مورد آن بموقع و 230پرواز آن با تاخیر بود. شرکت هوایی ایران ایرتور در این ماه 299 پرواز داشت که 155 مورد آن بموقع صورت گرفت و 144 مورد آن با تاخیر انجام شد. در آذرماه امسال شرکت هوایی نفت 149 پرواز از مهرآباد انجام داد که 54 مورد آن بموقع و 95 پرواز آن با تاخیر بود و شرکت هوایی معراج نیز در این ماه از مهرآباد 75 پرواز انجام داد که 37 مورد آن بموقع و 38 پرواز آن مهرآباد را با تاخیر ترک کرد. در این ماه شرکت جدید هوایی سپهران، در مجموع 181 پرواز از مهرآباد انجام داد که 85 مورد آن بموقع و 96 پرواز آن با تاخیر انجام شد. در آذر ماه از مجموع 146 پرواز شرکت هوایی ساها در فرودگاه مهرآباد، 84 پرواز بموقع و 62 پرواز با تاخیر همراه بود. در این ماه شرکت هوایی پویا در مجموع توانست از فرودگاه مهرآباد هفت پرواز داخلی داشته باشد که 6 پرواز آن بموقع صورت گرفت و یک مورد با تاخیر فرودگاه مهرآباد را ترک کرد.

دریافت کارت ملی هوشمند نیازی به تعویض شناسنامه ندارد



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *