شهر هوشمند چیست؟

22:00 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۴۳۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
شهر هوشمند شهری است ۲۴ ساعته که امور شهری در تمام شبانه روز در ان جریان دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، شهر هوشمند و شهر مجازی واژه‌هایی هستند که شهروند الکترونیک را به دنیای جدید و زندگی در شهر‌های مدرن، دعوت می نمایند.

شهری که بتوان در آن به طور آن لاین خرید کرد، حساب‌های خود را آن لاین پرداخت کرد، آنلاین جلسه برگزار کرد و حتی آنلاین سفر کرد.

شهر هوشمند شهروندان را از دنیای تک بعدی شهر‌های سنتی و امروزی به دنیای دو بعدی می برد که دستاوردهای اطلاعات و ارتباطات دنیای اینترنتی است.

شهر هوشمند شهری است ۲۴ ساعته که امور شهری در تمام شبانه روز در ان جریان دارد و شهروندان می‌توانند از طریق اینترنت، در هر زمان و هر مکانی به اطلاعات و خدمات آموزشی، تجاری، رفاهی اداری و … خود دسترسی پیدا کنند.

کاهش مصرف منابع، به خصوص آب و انرژی و در نهایت کمک به کاهش انتشار دی اکسید کربن، بهبود استفاده از ظرفیت زیر ساخت‌های موجود و بهبود شرایط و کیفیت زندگی مردم، کاهش نیاز به زیر ساخت‌های سنتی، تقویت رقابت تجاری شهر و ایجاد فرصت‌های تجاری بیشتر توسط تجارت الکترونیک، فراهم آوردن خدمات اینترنت با کیفیت و سرعت بالا برای شهروندان، فراهم آوردن کانال‌های آموزشی متفاوت و محیط آموزشی مادام العمر از نمونه مزایای شهر هوشمند است.

به طور قطع این اقدامات می تواند بهبود کیفیت زندگی مردم و ارائه خدمات یک مرحله ای به شهروندان، ارتباط بهتر سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف شهری، افزایش مشارکت مردم در اداره شهر، صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان، کاهش سفرهای درون و بین شهری، کاهش آلودگی صوتی و هوایی و کاهش مصرف سوخت به دنبال دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *