آمریکایی‌ها نمی‌خواهند به تعهدات خود عمل کنند/ برجام با مسائل منطقه‌ای، حقوق بشر و موشکی هیچگونه ارتباطی ندارد

13:55 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۳۶۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون سیاسی سابق سپاه گفت: برجام برنامه‌ای است که صرفا با برنامه‌های هسته‌‎ای ایران در ارتباط است و با مسائل منطقه‌ای، حقوق بشر و موشکی هیچگونه ارتباطی ندارد.

سردار جوانیسردار یدالله جوانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی با اشاره به اظهارات شب گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که گفته بود «در صورتی که اصلاحات مد نظر او در بخش تشدید نظارت‌ها انجام نشود و توافق جدید دربرگیرنده برنامه موشکی ایران نباشد برجام را دیگر تایید نخواهد کرد»، گفت: وزارت امور خارجه و مقامات جمهوری اسلامی ایران مواضع خود را در این زمینه صراحتا و بدون ابهام بیان کرده‌ و گفته‌اند که جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان نه در برجام تجدیدنظر می‌کند و نه اضافه کردن تبصره جدیدی به آن را می‌پذیرد.

وی افزود: رفتارهای ترامپ که از خروج از برجام صحبت‌ می‌کند، بیانگر آن است که آنها تصور می‌کنند از طریق برجام، به خواسته‌های خود رسیده‌اند و بر همین مبنا نمی‌خواهند به تعهدات خود در برجام عمل کنند.

معاون سیاسی سابق سپاه ادامه داد: در شرایطی که تا امروز جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات برجامی خود عمل کرده است، دولت و دستگاه دیپلماسی ما به همراه جامعه جهانی باید به آمریکا فشار وارد کنند تا آنها به تعهدات‌شان در برجام‌ عمل کنند و به سراغ موضوعات متفرقه نروند.

سردار جوانی با بیان اینکه از همان ابتدای انعقاد برجام، تصریح شد که مباحث موشکی و دفاعی هیچ ارتباطی با بحث برجام ندارد، عنوان کرد: این موضوع باید باز هم به شکل صریح و واضح برای همگان بیان شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برجام برنامه‌ای است که صرفا با برنامه‌های هسته‌‎ای ایران در ارتباط است و با مسائل منطقه‌ای، حقوق بشر و موشکی، هیچگونه ارتباطی ندارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *