سیاست‎های ضدبرجامی ترامپ موجب انزوای آمریکا می‌شود نه ایران

10:17 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۲۳۴
سناتور ارشد کنگره و عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که تهدید آمریکا مبنی بر خروج از برجام در صورت انجام اصلاحات موردنظر وی، سرانجام موجب تشدید شکاف واشنگتن و کشورهای اروپایی و انزوای بین‌المللی آمریکا خواهد شد و نه ایران.

سیاستهای ضدبرجامی ترامپ موجب انزوای آمریکا می‌شود نه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل ، سناتور ارشد کنگره آمریکا می‌گوید که سیاست‎های اعلامی روز جمعه دونالد ترامپ منجر به انزوای جهانی آمریکا خواهد شد و نه ایران.

شامگاه روز جمعه به وقت تهران ، رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه در صورت عدم تغییر دیگر تعلیق تحریم ها علیه ایران را تمدید نخواهد کرد اعلام کرد: برای آخرین بار تعلیق تحریم های هسته‎ای ایران مندرج در توافق نامه برجام را تمدید می کند.

ترامپ تاکید کرده است که در صورتی که اصلاحات مد نظر او در بخش تشدید نظارت ها انجام نشود و توافق جدید دربرگیرنده برنامه موشکی ایران نباشد برجام را دیگر تایید نخواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا از اروپایی ها خواسته است تا در مدت 120 روز آینده برای ایجاد یک توافق مکمل همکاری کنند، وگرنه دولت آمریکا از برجام خارج خواهد شد.

«الیوت آنگل» سناتور ارشد کنگره آمریکا در واکنش به اظهارات روز جمعه دونالد ترامپ گفته است که سیاست اعلامی دولت ترامپ معیارهای غیرممکنی را معرفی می‌کند که سرانجام آن انزوای آمریکاست تا انزوای حکومت ایران.

وی در این‌ باره تصریح کرد: سناریوی جدید دولت ترامپ (علیه برجام)، به اعتبار آمریکا و رهبری آن در سطح جهان ضربه می‌زند و از سوی دیگر این امکان را در اختیار ایران قرار می‌دهد تا هرچه سریعتر برنامه هسته‌ای خود را از سر بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *