فعالیت 55 پایگاه ثابت امداد کوهستان در کشور/ وقوع بیشترین حوادث کوهستان در تهران

7:49 - 23 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۱۶۴
معاون عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر گفت: بیشترین حوادث کوهستان برای کوهنوردان آماتور و در ارتفاعات تهران رخ می دهد.

فعالیت 55 پایگاه ثابت امداد کوهستان در کشور/ وقوع بیشترین حوادث کوهستان در تهرانشاهین فتحی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به فعالیت ۵۵ پایگاه ثابت امداد کوهستان در کشور گفت: براساس تجربه در مناطقی که تردد کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای وجود دارد، پایگاه‌های ثابت را دایر کرده ایم. همچنین در برخی ارتفاعات که دارای قلل مرتفع هستند و تیم‌های حرفه‌ای اقدام به صعود می‌کنند، پایگاه ثابت فعال شده است.

وی ادامه داد: هر پایگاه امداد ونجات کوهستان دارای ۶ امدادگر است که در صورت بروز مشکل، این افراد به عنوان امدادگران پیشرو وارد عمل شده در صورت نیاز تیم‌های کمکی اعزام می‌شوند.

به گفته معاون عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر، در ۹ ماهه امسال ۴۶ درصد عملیات تیم‌های امداد کوهستان مربوط به مفقود شدن افراد و تیم‌ها بود. همچنین در ۳۷ درصد عملیات‌ها به افرادی که دچار سقوط شده بودند، امدادرسانی شد.

فتحی با اعلام اینکه بیشترین حوادث برای کوهنوردان آماتور رخ می‌دهد، تاکید کرد: در تابستان به علت حضور مردم در ارتفاعات بیشتر از زمستان شاهد حوادث کوهستان هستیم. بیشترین حوادث هم برای افراد عادی و کوهنوردان آماتور رخ می‌دهد.

وی از تیم‌های کوهنوردی خواست مسیر صعود خود را در اختیار هلال احمر و هیئت کوهنوردی قرار دهند و تاکید کرد: بار‌ها شاهد بودیم تیم‌هایی بدون هماهنگی با هیئت یا هلال احمر اقدام به صعود کرده و مشکلاتی برایشان رخ داده است. نباید بدون اطلاع اقدام به صعود به ارتفاعات کرد.

به گفته معاون عملیات سازمان امدادو نجات، بیشترین حوادث کوهستان در استان‌های تهران، فارس و مازندران رخ می‌دهد و تنها در دو سال گذشته ۴۱۵ عملیات امداد کوهستان در ارتفاعات تهران انجام شده است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *