آخرین جزئیات اطفای حریق نفتکش سانچی/ احتمال ورود به کشتی و آغاز عملیات جستجوی خدمه از امشب

19:31 - 22 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۱۲۷
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: با توجه به فعالیت شناورهای آتش‌خوار این احتمال وجود دارد که تیم امداد و نجات بتوانند جستجوی خدمه را آغاز کنند و امشب وارد کشتی نفتکش شویم.

آخرین جزئیات اطفای حریق نفتکش سانچی/ احتمال ورود به کشتی و آغاز عملیات جستجوی خدمه از امشببه گزارش گروه فضای مجازی ، سیروس کیان ارثی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، در خصوص آخرین جزئیات تلاش‌ها برای اطفای حریق نفتکش سانچی اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی، کشتی‌های آتش‌خوار عملیات خاموش کردن این نفتکش را آغاز کردند و امیدواریم با توجه به شرایط آب و هوایی و امواج دریا، این عملیات به‌سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: عملیات کشتی‌های آتشخوار، حریق نفتکش را کمتر می‌کند و قطعاً با اتمام حریق، عملیات امداد و نجات از سوی تیم ایرانی به‌سرعت انجام می‌شود.

کیان‌ارثی درباره سرنوشت خدمه این کشتی گفت: هنوز هیچ اطلاعی در این باره نداریم.

وی اظهار داشت: احتمال می‌دهیم عملیات ورود به کشتی را با توجه به شرایط آب و هوایی، امشب بتوان انجام داد. تیم‌های مختلف دور تا دور این نفتکش حضور دارند و آتش‌خوارها عملیات اطفا را انجام می‌دهند همچنین تیم‌های امداد و نجات ژاپن، چین و کره نیز در اطراف این کشتی حضور دارند.

وی افزود: این نفتکش حدود ۱۰۰ مایل از محل وقوع حادثه فاصله گرفته است و متأسفانه بروز انفجارهای ناگهانی، شرایط بد آب و هوایی و بروز امواج از چالش‌های اطفای حریق است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش تصریح کرد: با مقامات کره‌ای و ژاپنی مذاکراتی را انجام داده‌ایم و ژاپنی‌ها هم برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند.

کیان‌ارثی افزود: سفیر ژاپن در ایران در شرکت ملی نفتکش امروز با حضور آقای ربیعی جلسه‌ای برگزار و اعلام آمادگی کرد تا این کشور همه گونه همکاری برای اطفای حریق داشته باشد.

ورود نیروهای امداد و نجات ایران به شانگهای

بنابراین گزاشر سرکنسول ایران در شانگهای اظهار داشت: دیروز در شانگهای جلسه‌ای با مدیرعامل نفتکش و سفیر ایران در چین داشتیم و اولویت‌ها بررسی شد، همچنین از دیروز از کشور چین خواسته‌ایم که با اولویت بیشتری به اطفای حریق اهتمام ورزد و قطعاً‌ اولویت ما تعیین تکلیف خدمه کشتی است.

علیرضا ایروش افزود: نیروهای امداد و نجات ایران امروز وارد شانگهای شدند.

وی بیان کرد: روی هم رفته عملیات اطفای حریق در حال انجام است و امیدواریم به‌سرعت به نتیجه برسد.

منبع: فارس



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *