درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در تظاهرات جمعه خشم

15:30 - 22 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۰۷۹
مردم فلسطین در ششمین جمعه پیاپی در محکومیت تصمیم ترامپ درباره قدس به خیابان‌ها آمده و تظاهرات برپا کردند که این تظاهرات با دخالت نظامیان صهیونیست به خشونت کشیده شد.

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در تظاهرات جمعه خشمبه گزارش گروه بین‌الملل ، مردم فلسطین در محکومیت تصمیم ترامپ درباره قدس به خیابان‌ها آمده و تظاهرات برپا کردند که این تظاهرات با دخالت نظامیان صهیونیست به خشونت کشیده شد.

مردم فلسطین در اعتراض به تصمیم ترامپ درباره قدس برای ششمین هفته متوالی در «بیت‌لحم» پس از نماز جمعه تظاهرات به پا کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها تظاهرات در بیت‌‌لحم با حمله نظامیان صهیونیست به خشونت کشیده شده است.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه 7 دسامبر در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی معرفی و مجوز انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را نیز صادر کرد.

در پی این اقدام رئیس‌‎ جمهور آمریکا، مردم فلسطین دست به تظاهرات ادامه‌دار زدند و خواستار لغو این تصمیم خصمانه شدند.

شبکه تلویزیونی المیادین شب گذشته گزارش داد که نیروهای رژیم صهیونیستی با هدف آمادگی برای برخورد با فلسطینیان معترض در تجمعات روز جمعه، در شهر‌های کرانه باختری رود اردن مستقر شده‌اند.

روز گذشته نیز دو نوجوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در نوار غزه و کرانه باختری به شهادت رسیدند و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال یک نفر از  آنان وخیم است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که این دو نوجوان ۱۶ ساله بودند و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیدند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *