انفجار صبح امروز نفتکش کار اطفاء را سخت‌تر کرد/ درخواست کمک گسترده از ژاپن

14:29 - 22 دی 1396
کد خبر: ۳۸۶۰۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
معاون دریایی سازمان بنادر و کشتیرانی گفت: به دلیل انفجار مجددی که در نفتکش اتفاق افتاد عملیات اطفاء حریق مجددا از سر گرفته شد.

انفجار صبح امروزنفتکش کار اطفاء را سخت‌تر کرد/ درخواست کمک گسترده از ژاپنهادی حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص آخرین شرایط نفتکش حادثه دیده گفت: به دلیل انفجار مجددی که صبح امروز در نفتکش اتفاق افتاد، عملیات اطفاء حریق مجددا از سر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه اگر انفجار جدیدی نداشته باشیم احتمال خاموشی هر چه زودتر آتش است و در غیر اینصورت عملیات اطفاء به روزهای آینده کشیده خواهد شد، گفت: محموله نفتکش مایعی بین بنزین و گاز است به همین خاطر انفجار به راحتی صورت می گیرد و امکان پیشگیری از سوی ما وجود ندارد.

حق شناس تصریح کرد: به دلیل شرایط آب وهوایی و بادهای منطقه‌ای و موج دریا نفتکش آسیب دیده به سمت آبهای ژاپن در حرکت است. این نفتکش که در 155 مایلی بندر شانگهای بود و الان در حدود 135 مایلی یکی از جزایر ژاپن قرار گرفته است.

معاون دریایی سازمان بنادر و کشتیرانی افزود: به دلیل تغییر مکان نفتکش حادثه دیده، علاوه بر کمک از دو آتشخوار ژاپنی، سفیر ژاپن نیز در جلسات ما حضور دارد.

حق شناس بیان کرد: مشکل حال حاضر ما این است که هر بار به نقطه پایان آتش سوزی می‌رسیم، مجددا انفجار جدیدی شکل می گیرد و عملیات اطفاء حریق از ابتدا آغاز می شود که جدیدترین آن به انفجار امروز 10 صبح باز می گردد.



ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
اگه داخل مخزن گاز یا بنزین شعله ی کوچکی از اتش باشه اون مخزن منفجر میشه ولی اگه داخل مخزن نفت خام یک اتش کوچک باشه و اکسیژنی بهش نرسه سریع خاموش میشه علت انجار اینه که بار کشتی مایعی بین بنزین و گازه که در حال سوختنه ولی چون با فوم پوشانده میشه و اتش زیر فوم به علت نفوذ و رسیدن به گاز و بنزین و نبودن فضای باز کافی جهت سوختن به انفجار ختم میشه حالا به نظرم چند تا کشتی ببرید و با استفاده از خورتوم های مکنده مخازن داخل کشتی که هنوز اسیب زیادی ندیدن را تخلیه کنید تا از انفجارهای بعدی جلوگیری بشه در ضمن فقط فوم اتش را خاموش نمی کنه از کف هم باید استفاده بشه فوم فقط عایقه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *